شناسهٔ خبر: 147313 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور و کوتاه شدن مسیر تردد با بهره‌برداری از آزادراه شیراز_اصفهان

در وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌گیری از توان مهندسی کشور در آزاد راه شیراز_اصفهان گفت: این آزادراه علاوه بر کوتاه کردن مسیر تردد، میزان مصرف سوخت را به اندازه یک روز مصرف کل کشور، کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در آیین افتتاحیه آزادراه شیراز اصفهان گفت: طول ۲۱۲ کیلومتری این آزادراه ظرفیت بزرگی هم در حوزه صرفه جویی مصرف سوخت و هم در کوتاه کردن مسیر اصفهان به شیراز، ایجاد می‌کند.

بذرپاش افزود: این میزان بیش از یک روز مصرف سوخت کل کشور است که مقدار قابل تأملی است.

وزیر راه و شهرسازی هزینه و ارزش روز این پروژه را بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان تخمین زد و اضافه کرد: تا کنون ۸هزار میلیارد تومان برای این پروژه که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع با سهم ۵۰ درصد مشترک است، صرف شده و توان مهندسی این دو وزارتخانه در اختیار و خدمت این پروژه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: از امروز با دستور رییس جمهور این مسیر را ادامه خواهیم داد و عملیات اجرایی قطعه ای از سمت بوشهر به شیراز نیز آغاز خواهد شد که آن را به این شبکه گذرگاه اصلی متصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پس از آن نیز، عملا مسیر دریا به دریا کامل می‌شود که اتفاق بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل کریدورهای شمال هم در حوزه ریلی و هم جاده ای تدارک گسترده ای می‌طلبد و به فضل خدا شاهد آن هستیم که پروژه‌های ریلی روز به روز به بهره برداری می‌رسد و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

بذرپاش عنوان کرد: امروز اتفاق بزرگی رقم خورد و به برکت حضرت شاهچراغ این بزرگراه به نام ایشان مزین شد که چراغ راه ما در این مسیر باشد.

وی در قسمت دیگری از صحبت های خود با اشاره به پروژه بعدی گفت: قطعه ۸ نیز ۱۲ کیلومتر طول دارد که از شیراز به بوشهر آغاز می‌شود و از سوی دیگر این قطعه از بوشهر به سمت شیراز نیز کلید می‌خورد که اجرای آن طبق برنامه آغاز خواهد شد.