شناسهٔ خبر: 147316 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد

رشد ۹.۱ درصدی صدور پروانه ساخت مسکن در بهار امسال

ببینید|بازدید نماینده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که میزان صدور پروانه‌های ساخت مسکن در کشور طی فصل بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار سال گذشته رشدی ۹.۱ درصدی داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت اره و شهرسازی، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در بهار سال ١٤٠٢، برای ساخت ۹۸ هزار و ۵۲۵ واحد مسکونی پروانه ساخت صادر شده که نسبت به فصل زمستان سال گذشته ٢٢,٧ درصد کاهش و نسبت به فصل بهار ۱۴۰۲ حدود گذشته ٩.١ درصد افزایش داشته است.‏ همچنین متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٣.٣ واحد بوده است‌.
بر اساس این گزارش، تعداد ۲۹ هزار و ۵۶۵ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در بهار ١٤٠٢ صادر شده که نسبت به فصل زمستان گذشته ٢٧,٥ درصد کاهش و نسبت به فصل بهار سال گذشته ٠.٤ درصد افزایش داشته است.
مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان‌ در بهار ١٤٠٢ حدود ۱۸ هزار و ۳۳۵ مترمربع بوده که نسبت به زمستان گذشته ٢١,٧ درصد کاهش و نسبت به فصل بهار سال گذشته ٧.٢ درصد افزایش داشته است؛ همچنین متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٦٢٠ مترمربع بوده است.
همچنین بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در بهار سال ١٤٠٢، تعداد ۹ هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته ٢٨,٤ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٦١.٠ درصد افزایش داشته است. همچنین‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٦.٩ واحد بوده است.
بر اساس این گزارش، تعداد یک هزار و ۳۸۹ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در بهار ١٤٠٢ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته ٢٣,٩ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٨٨.٧ درصد افزایش داشته است.
بتا بر این گزارش، مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادر شده از سوی شهرداری‌ تهران در بهار ١٤٠٢ بالغ ‌بر ١٦٧٢ هزار مترمربع بوده که نسبت به فصل گذشته ٢٩,١ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٤٨.٤ درصد افزایش داشته است.
متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی ١٢٠٤ مترمربع بوده است.