شناسهٔ خبر: 147330 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در اختیار مردم استان فارس قرار می گیرد/ ۴۰۰ نقطه پر حادثه کشور امسال اصلاح می شود

. وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۸۷۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی رفع مشکل ۴۰۰ نقطه را داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز، ۲۰ مهرماه در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری استان فارس گفت: یکی از کارویژه‌های راهبردی رفع نقاط حادثه‌خیز است. البته موضوع تصادفات به حوزه جاده بر نمی‌گردد بلکه بخش اعظم حادثه‌های جاده‌ای توسط رانندگان اتفاق می‌افتد.

وی گفت: ۸۷۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در کشور شناسایی کردیم که امسال پیش‌بینی رفع مشکل ۴۰۰ نقطه را داریم.

وزیر راه و شهرسازی سازی با بیان اینکه ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در اختیار مردم  استان فارس قرار میگیرد افزود: یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه روستاها، راه روستایی است و اگر راه روستاها همزمان با مسکن یک معماری خاص داشته باشند خواهید دید زندگی در روستا با آرامش و آسایش است.

بذرپاش در ادامه با بیان اینکه آزادراه شیرازـ اصفهان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور است، افزود: اینکه امروز در مسیر شمال به جنوب، دریا به دریا اتفاقات برزگی می‌افتد و تکمیل گذرگاه‌های راهبردی بعد از تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار دولت است، بسیار امر مهمی است.

وزیر راه شهرسازی با تصریح اینکه برای آیندگان راهبردی‎‌‎ترین ظرفیت  کشور را فراهم می‌کنیم، گفت: اینگونه اقدامات هم امنیت‌آور است و هم زیرساخت‌های کشور را توسعه می‌دهد.

وی با بیان اینکه وقتی دریای انزلی به دریای بوشهر و خلیج همیشه فارس به دریای خزر متصل شود، پیام و معنای متفاوتی در نظام سیاسی و منطقه دارد، اضافه کرد: در این روزها تمام صحبت‌ها در محفل بین‌المللی از مسیر ارتباط شمال به جنوب در جمهوری اسلامی مطرح است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ارتباط مسیر جنوب به شمال   و نقش آزادراه شیراز ـ اصفهان تصریح کرد: در یک سال اخیر در خصوص حضور در کریدور شمال-جنوب، کشورهای متعددی اعلام آمادگی کرده اند.

بذرپاش گفت: در وزارت راه و شهرسازی مشغول ارائه بالاترین سطح خدمات به مردم هستیم.