شناسهٔ خبر: 147333 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان/آزادراه‌های کشور امسال به ۳۰۰۰ کیلومتر می‌رسد

آزادراه شیراز-اصفهان تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان، افتتاح پل آستارا_ آستارا توسط روسای جمهور ایران و آذربایجان تا دو ماه آینده، افتتاح بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان، بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان درباره تشکیل کمیته حمل‌ونقل بین دو کشور برای حل و فصل موضوعات دو طرف بحث و تبادل نظر کرد. 

افتتاح پل آستارا_ آستارا توسط روسای جمهور ایران و آذربایجان تا دو ماه آینده

وزیر راه و شهرسازی کشورمان که به عنوان رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان به باکو سفر کرده است از افتتاح پل آستارا_ آستارا توسط روسای جمهور دو کشور تا دو ماه آینده خبر داد.

توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای احداث کریدور ریلی ارس

در نشست روسای کمیسیون‌های مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان صورت جلسه اجرایی شروع عملیات پل آغبند برای تعیین جزییات اجرایی و صورت جلسه اجرایی عبور مسیر ریلی از خاک ایران در احداث کریدور ریلی ارس امضا شد.

آزادراه‌های کشور امسال به ۳۰۰۰ کیلومتر می‌رسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان طول آزادراه‌های کشور به ۳ هزار و ۵ کیلومتر می‌رسد، گفت: از ۲۴طرح آزادراهی به طول ۷هزار کیلومتر، یکهزار و ۳۸ کیلومتر در حال ساخت است و مطالعه یکهزار و ۸۸۰ کیلومتر آن نیز تکمیل شده است.

۴۰۰ نقطه پر حادثه کشور امسال اصلاح می شود 

وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۸۷۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی رفع مشکل ۴۰۰ نقطه را داریم.

صدور خدمات فنی و مهندسی حوزه راهسازی به خارج از کشور

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین در استان فارس برای نهضت ملی مسکن به میزان ۲ هزار و ۵۴۸ هکتار خبر داد و اعلام کرد: افزون بر پنج هزار و ۱۰۰ هکتار نیز در آستانه نهایی شدن قرار دارد.

افتتاح و بهره‌برداری از ۱۹۶ پروژه راهداری در استان فارس

همزمان با سفر رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان فارس، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۶ پروژه در حوزه راهداری با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه در استان فارس

وزیر راه و شهرسازی با برشمردن پروژه‌های متعدد مورد افتتاح در استان فارس، به بهره‌برداری از بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی، افتتاح ۱۰۱ کیلومتر مسیر بزرگراهی و اختصاص بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در این استان اشاره کرد.

آزادراه ۲۵ هزار میلیارد تومانی شیراز-اصفهان افتتاح شد

۲۱۲ کیلومتر آزادراه در مسیر کریدوری شمال-جنوب حدفاصل شیراز-ایزدخواست در دولت سیزدهم با مزیت های کاهش مسافت، افزایش ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و استفاده از روسازی بتنی و رعایت ملاحظات زیست‌محیطی افتتاح شد.

آغاز عملیات اجرایی قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان به دستور رئیس جمهور

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح آزادراه شیرازـ اصفهان این، پروژه را بزرگترین پروژه عمرانی پس از انقلاب دانست و گفت: نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت است و باید پشتیبانی‌ها برای تکمیل کریدورهای اصلی تداوم داشته باشد.

صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور با بهره‌برداری از آزادراه شیراز-اصفهان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌گیری از توان مهندسی کشور در آزاد راه شیراز_اصفهان گفت: این آزادراه علاوه بر کوتاه کردن مسیر تردد، میزان مصرف سوخت را به اندازه یک روز مصرف کل کشور، کاهش می‌دهد.

احداث و تکمیل ۲۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ۶۹۳ کیلومتر ریل

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام پایش ۷۲۶ بند مصوبه سفرهای رییس‌جمهور در قالب ۹۰۰ تکلیف دستگاه‌های تابعه گفت: اهم دستاوردهای این مصوبات در وزارت راه و شهرسازی شامل رفع۳۸۳ نقطه-مقطع حادثه‌خیز کشور، روکش آسفالت‌، نگهداری و بهسازی انواع راه و راه روستایی به میزان ۳ هزار کیلومتر، احداث ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و باند دوم و راه اصلی و همچنین احداث یا تکمیل ۶۹۳ کیلومتر خط اصلی و دوم ریلی می‌شود.