شناسهٔ خبر: 147352 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس عنوان کرد؛

پیشرفت ۴۰ درصدی در بهسازی فرودگاه‌های داراب و جهرم

وزیر فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان فارس که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در راستای توسعه متوازن زیرساخت‌های هوانوردی استان دو پروژه بهسازی سطوح پروازی برای فرودگاه‌های جهرم و داراب با اعتبار ۲۲۰ و ۷۰ میلیارد تومان تعریف شده و هر دو فرودگاه حدوداً ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فخرالدین کشاورز مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان فارس که با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و کلیه اعضای شورا برگزار شد، با اشاره به وضعیت فعلی پروژه ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز گفت: براساس برآورد مشاور بیش از۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است و در حال حاضر فرایند خاتمه پیمان انجام شده و طی روزهای آینده فراخوان آگهی مناقصه برگزار خواهد شد.

در ادامه کشاورز به بهسازی فرودگاه‌های داراب و جهرم اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه متوازن زیرساخت‌های هوانوردی استان دو پروژه بهسازی سطوح پروازی برای فرودگاه‌های جهرم و داراب با اعتبار ۲۲۰ و ۷۰ میلیارد تومان تعریف شده و هر دو فرودگاه حدوداً ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان مناقصه حصارکشی و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه آباده نیز برگزار شد و انشاالله پس از طی فرایند انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه شیراز وی اظهار داشت: بسته سرمایه‌گذاری شامل احداث هتل فرودگاهی، آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما و تشریفات اختصاصی(CIP) فراهم شده که در نشست سرمایه‌گذاران بومی مقیم خارج از کشور ارائه می‌شود.

در این جلسه مسائل و مشکلات دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.