شناسهٔ خبر: 147356 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در گردهمایی اعضای اتحادیه مشاورین املاک استان تاکید کرد؛

ضرورت همکاری اتحادیه مشاورین املاک برای ساماندهی بازار مسکن

مشاورین املاک مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خواستار همکاری هرچه بیشتر اتحادیه و صنف مشاورین املاک در راستای احقاق حقوق مردم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه گردهمایی بزرگ فعالین و اعضاء اتحادیه مشاورین املاک استان اظهار کرد: در راستای اجرای دستور رییس جمهور محترم و اجرای مصوبه شورای عالی مسکن، ساماندهی بازار مسکن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس چند مرحله بازدید و سرکشی دفاتر مشاورین املاک در استان انجام و در مواردی برخورد و پلمپ صورت گرفت و تعدادی هم مورد تشویق قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری این نشست را با هدف تبادل نظر و آشنایی هرچه بیشتر با دستورالعمل اجرایی کنترل بازار املاک و مستغلات و پیشگیری از تکرار تخلفات احتمالی صنف مشاورین املاک و همچنین احقاق حقوق مردم عنوان کرد و ادامه داد: این نشست با حضور ۳۰۰ نفر از فعالین و اعضاء اتحادیه مشاورین املاک و اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شامل معاون دادستان استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مدیرکل صنعت استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی، رییس اتاق اصناف و راه و شهرسازی به عنوان دبیر کارگروه برگزار شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری در حقوق عامه نیز با تأکید بر برخورد با دفاتر املاک متخلف گفت:‌ فعالان حوزه مشاوران املاک در این استان براساس مقررات، رعایت احوال مردم در معاملات را داشته باشند.

یاسر کریمی اظهار کرد: با توجه به بی‌نظمی‌ها در حوزه املاک و مسکن و گلایه‌مندی مردم از سوءفعالیت برخی مشاوران املاک، کارگروهی تشکیل شده است که براساس آن دادستان وظیفه دارد براساس مقررات نسبت به پلمب مدت‌دار واحدهای صنفی متخلف اقدام کند.