شناسهٔ خبر: 147360 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون عمران مجلس انجام شد

افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس

. وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس، گفت: امروز به فضل خدا پروژه‌های متعددی در استان فارس به بهره‌برداری رسید و بسیاری از پروژه‌ها نیز آغاز به کار کرد که امیدواریم آن‌ها هم هرچه سربع‌تر تقدیم مردم عزیز شود.

بذرپاش افزود: بعد از افتتاح آزادراه مهم و راهبردی اصفهان-شیراز که یکی از فرصت های خوب کشور به منظور اتصال دریای شمال به جنوب و بالعکس است و تکمیل زنجیره‌های کریدوری که از برنامه‌های اصلی دولت است. در استان فارس نیز این زنجیره از مسیر جهرم به بندر عباس که مسیری مهم است و بخشی از زنجیره شمال به جنوب را با عبور از شهری مثل لار تکمیل می‌کند که یکی از مسیرهای  پر تردد کشور است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز خداوند توفیق داد ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در  در شهرستان‌های متعدد از جمله جهرم،لار،داراب و دیگر شهرهای به بهره‌برداری رسید.

بذرپاش خاطرنشان کرد: اتمام سایر قطعات نیز در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم تا پایان دولت به نتیجه برسد و این زنجیره تردد شمال به جنوب تقدیم مردم عزیز شود و منجر به توسعه اقتصادی شهرهای در مسیر شود.

وی عنوان کرد: بخشی از این پروژه تأمین منابع مالی بوده که از مجرای ماده ۵۶ قانون الحاق از منابع بانکی انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: محور جرم-لار-بندرعباس جزو محورهای اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است چون هم پر تردد است هم به بندرعباس متصل  می‌شود و از مهم‌ترین کریدورهای تجاری اصلی کشور محسوب می‌شود.

افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس شامل بزرگراه جهرم-لار-بندرعباس (۲۹ کیلومتر)، فسا-داراب ( ۸ کیلومتر)، مرودشت-دوردزن (۵ کیلیومتر)، فسا-داراب (۲۰ کیلومتر)، نیریز-قطرویه (۱۹ کیلومتر)، لار-بستک (۱۰ کیلومتر)، راه اصلی علامرودشت-احشام (۱۰ کیلومتر) بود.