شناسهٔ خبر: 147374 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس اعلام کرد؛

تمرکز بر رفع ۸۷۰ نقطه حادثه‌خیز در کل کشور/تأمین ۱۵۲ هکتار زمین در شهرستان داراب

. وزیر راه و شهرسازی با اعلام تأمین ۱۵۲ هکتار زمین در شهرستان داراب، از بهره‌برداری از ۲۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در مسیر فسا به داراب خبر داد و با اشاره به شناسایی ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز در استان فارس، بر رفع و ایمن سازی مسیرهای مواصلاتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در در راستای سفر به استان فارس و افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف، در جمع مردم داراب گفت:  در پروژه‌هایی که در حوزه راه در این سفر به بهره برداری رسید، حدود ۱۰۱ کیلومتر مسیر بزرگراهی و اصلی قرار دارد که از این میزان، ۲۰ کیلومتر در مسیر فسا به داراب با لطف خداوند متعال به بهره برداری رسید و  از امشب بازگشایی می‌شود.

بذرپاش ادامه داد: با این اقدام ایمنی ترددها افزایش می‌یابد که در این راستا تمامی اقدامات ایمنی اعم از نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی و قراردادن نیوجرسی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۲۰ کیلومتر دیگر نیز به اتمام رسیده و تنها آسفالت آن باقی مانده است که باید قبل از شروع فصل سرما به مدار اضافه شود.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شهرستان داراب  ۱۵۲ هکتار زمین تامین شده و عملیات ساخت، پیشرفت قابل توجه و سرعت خوبی داشته است و طبق توافقی که با بانک‌ها صورت گرفته، امیدواریم سرعت ساخت افزایش پیدا کند و بتوانیم پروژه‌ها را تا سال آینده تکمیل و تقدیم مردم کنیم.

وی یادآور شد: در راه‌های روستایی نیز تزریق نقدینگی خواهیم داشت که بهسازی مطلوب برای راه‌های روستایی باقی مانده انجام شود.

به گفته بذرپاش، در این سفر یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه نگهداری راه‌ها، نصب علایم، روکش آسفالت، خط کشی و... هزینه شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز پروژه جدید تعریف شد که با اولویت در جهت رفع نقاط حادثه خیز پیش‌ می‌رود.

وی ادامه داد: اصلاح ۸۷۰ نقطه حادثه خیز در کل کشور دراولویت قرار گرفته که حدود ۱۰۰ نقطه آن در استان فارس است و باید تعداد بیشتری از نقاط حادثه خیز مرتفع شود.

بذرپاش شهرستان داراب را با جمعیت قابل توجه و دسترسی‌های مواصلاتی راهبردی، حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: اتصال به بندرعباس، می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی منطقه و این شهرستان شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم، نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام تعریف شده و در این راستا تمام توان خود را به کار می‌گیریم.