شناسهٔ خبر: 147376 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ایمنی جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان با نصب انواع تابلو و علائم ایمنی

نصب علائم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از نصب، مرمت و تعویض تابلو و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی جنوب استان در ۶ ماهه نخست سال جاری با هدف ارتقا سطح ایمنی، سهولت تردد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راستای ارتقاء سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی جنوب استان، نصب ۳۶۵۰ عدد تابلو اخطاری و انتظامی، نصب ۶۷۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی، مرمت ۷۰ مترمربع شکستگی و خم شدگی تابلو اطلاعاتی در ۶ ماهه سال جاری توسط اداره ایمنی این اداره کل انجام شده است. 

مبارکی در ادامه افزود: نصب ۱۸ هزار و ۴۲۶ عدد بازتاب بر روی گاردریل و چشم گربه ای، تعویض ۲۷۶ مترمربع شبرنگ تابلو اطلاعاتی، اصلاح ۴۶۸ عدد کج شدگی پایه تابلوها وعلائم از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان بوده است. 

وی با اشاره به اینکه اهم تلاش‌های این اداره کل صرف نگهداری و تامین ایمنی عبور و مرور راه‌ها به منظور حفظ و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش می‌شود، افزود: با توجه به رویکرد صرفه جویی و نیز استفاده بهینه از علائم عمودی راه، این اداره کل در طی سال‌های گذشته تعمیر و بازسازی علائم فرسوده و قابل استفاده را در دستور کار خود قرار داد. 

مبارکی در ادامه از آشکارسازی نقاط پرتصادف به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یادکرد و افزود: با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه جنوب استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که به‌عنوان یک اقدام کم‌هزینه، زودبازده، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند. 

وی در مورد تبعات ناشی از تصادفات و تلفات جاده‌ای گفت: باید با بررسی همه جوانبه و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت افزایش ایمنی محورها گام برداریم و با تمام توان در جهت افزایش ارتقاء ایمنی جاده‌های جنوب استان تلاش کنیم. 

مبارکی ادامه داد: این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکارسازی نقاط پر حادثه به صورت زودبازه در قالب نصب علائم و اجرای روشنایی نقطه‌ای انجام داده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان آموزش و فرهنگ‌سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطرنشان ساخت: می‌توان با بکار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت، تبلیغات کافی، اطلاع‌رسانی عمومی، آموزش فراگیر، راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان، گامی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.