شناسهٔ خبر: 147412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خرید ۳۰ هزار تن شن و نمک در چهارمحال وبختیاری به منظور مواجهه با زمستان

شن ونمک سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری گفت: این اداره‌کل به منظور مواجهه بهتر با زمستان ۵ هزار تن نمک خریده است وخرید ۲۵ هزار تن شن نیز در مرحله مناقصه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اداره‌کل راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری)، امین قوامی سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری گفت: این اداره‌کل به منظور آمادگی کامل در فصل بارش‌ها و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اقداماتی که در حیطه و وظیفه بوده را انجام داده است.

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری افزود: در همین راستا ۵ هزارتن نمک خریداری و به راهدارخانه ادارات شهرستانی تحویل داده شد و همچنین درخواست خرید ۲۵ هزار تن شن نیز در مرحله  مناقصه است.

قوامی اظهار کرد: عملیات بهسازی و بازسازی ۴۵ دستگاه پل کوچک، تعمیر ۱۱ دستگاه پل بزرگ و تنقیه ۱۱۲ دستگاه پل  در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده این اداره‌کل است.

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: رفع آسیب‌هایی از جمله وجود گل‌ولای و خاشاک در دهانه پل‌ها، تغییر مسیر رودخانه به دلیل وجود سیل‌آب در مسیرهای منتهی به پل‌ها و آبراها، تخریب جان‌پناه و نرده پل‌ها، آسیب دال پل، آسیب بتن دال پل در اثر مجاورت با شن و نمک در فصل زمستان، آسیب به دستک، رادیه و برید پل‌ها در اثر وقوع سیل‌آب، آسیب به تابلو علائم پل‌ها و ... در این عملیات انجام شد.

وی ادامه داد: این عملیات در کل استان انجام شد اما بیشتر آن در شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ و شهرکرد رخ داد که سبب کاهش خطر آبگرفتگی در بارش‌های می‌شود.