شناسهٔ خبر: 147419 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بازدید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از توانمندی‌های ابر کامپیوتر دانشگاه صنعتی

بازدید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از توانمندی‌ها، امکانات ،اجزاء و مولفه‌های مختلف مجموعه ابر کامپیوتر این دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از توانمندی‌ها، امکانات ،اجزاء و مولفه‌های مختلف مجموعه ابر کامپیوتر این دانشگاه بازدید کرد.

پیرو تفاهم‌نامه فی‌مابین این سازمان و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نشست مشترک معاون وزیر و رئیس این سازمان و اعضاء هیأت عامل سازمان با ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس مرکز تحقیقات فوق پیشرفته، معاون پژوهشی دانشگاه و اعضاء هیأت‌علمی دانشگاه در خصوص استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک، توسعه انجام مطالعات پیشرفته و پژوهش‌های کاربردی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

در این نشست، با توجه به پردازش فوق سریع دانشگاه صنعتی امیرکبیر و امکاناتی که در مرکز ابر کامپیوتر ملی سیمرغ وجود دارد، پردازنده‌های گرافیکی تقویت شده، سیستم‌های پردازش فوق سریع، پلت‌فرم‌های تخصصی و پیشرفته هوش مصنوعی ، ذخیره‌سازی و فضاها و نحوه ارتباط، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین فرصت‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی پیش‌رو بین دو مجموعه سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای و دانشگاه صنعتی امیرکبیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست پیگیری موضوعات در قالب یک کارگروه، مشترک به منظور استفاده از ظرفیت‌های دو طرف مورد تفاهم قرار گرفت.

گفتنی است معاون وزیر و رئیس سازمان و اعضاء هیأت عامل سازمان با حضور در مرکز ابر کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر (سیمرغ) از توانمندی‌ها، امکانات اجزا و مؤلفه‌های مختلف مجموعه معماری و ساختار ابر کامپیوتر بازدید کردند.