شناسهٔ خبر: 147430 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان خبر داد؛

سامانه راداری فرودگاه اصفهان بهره‌برداری شد

رادار مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت: با تجهیز سامانه نظارتی رادار تقرب فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی به پوشش حفاظتی آنتن (Radome)، این سامانه به بهره‌برداری رسید.

بهگزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ابوذر ضیایی مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: با تجهیز سامانه نظارتی رادار تقرب فرودگاه بین المللی شهید بهشتی به پوشش حفاظتی آنتن(Radome)، این سامانه به بهره برداری رسید.

ضیایی افزود: تجهیز رادار به ریدوم به منظور بهبود کارایی، افزایش عمر مفید تجهیزات و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به توان مهندسان ایرانی، افزود: این پروژه براساس قرارداد سال ۱۴۰۱ فی مابین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و یک شرکت دانش بنیان، بصورت کاملا بومی اجرایی شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان اظهار کرد: استفاده ازRadome در سامانه های راداری با هدف حفاظت آنتن و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی OUTDOOR در برابر اثرات زیانبخش محیطی نظیر وزش باد، گرد و غبار، بارش باران، برف، تگرگ، پاشش نمک و همچنین آلاینده های اتمسفری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوع پوشش با ساختار ساندویچی که از تولیدات داخل کشور مورد استفاده قرار گرفته است، با قطر ۱۲ متر و از جنس کامپوزیت با رزین و الیاف خاص است، افزود: تمامی شاخص های عملکردی آن در حد استانداردهای بین المللی رعایت شده است که از جمله می‌توان به پارامترهای تلفات، پراکنش و جذب موج، مقاومت مکانیکی در برابر طوفان و مقاومت های شیمیایی در برابر عوامل جوی محصول تولیدی اشاره کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ همزمان با خرید سامانه‌های راداری توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد پنج سامانه راداری در ایستگاه‌های گلستان، تبریز، خواجه محمد میرزای مشهد، زنجان و کوشک بزم(سامانه رادار مدS) توسط شرکت سازنده به Radome مجهز و پس از آن نیز هفت سامانه دیگر با همکاری شرکت‌های داخلی تجهیز شده که از نمونه‌های پوشش حفاظتی سازه فضایی و ساختار ساندویچی است.