شناسهٔ خبر: 147435 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر: 

راه‌آهن بوشهر- شیراز یکی از مهمترین مطالبات مردم است

راه آهن بوشهر شیراز 1 مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: پروژه راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه با طول ۶۵۵ کیلومتر در ۱۱ قطعه تعریف شده است که قطعات ۸-ب الی ۱۱ در استان بوشهر و مابقی در استان فارس واقع شده و یکی از مهمترین مطالبات مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص قطعات ۱۰ الف و ب پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه اظهار کرد: طول قطعه ۱۰ الف این پروژه ۷/۵ کیلومتر و طول قطعه ۱۰ ب ۱۸ کیلومتر است.  

دستغیبی با اشاره به اینکه تأمین مالی برای اجرای پروژه از مهمترین موضوعات است خاطرنشان کرد: برای تأمین مالی پروژه، تهاتر نفت پیشنهاد شده است که اکنون در مراحل نهایی تهاتر قطعی قرار دارد. 

وی افزود: حدود ۱۳۳ کیلومتر این خط ریلی در استان بوشهر قرار دارد و محور بوشهر به سمت عسلویه به طول ۲۰۵ کیلومتر طراحی شده است. 

دستغیبی بیان کرد: راه‌آهن یکی از مهمترین زیرساخت‌های ارتباطی است که تکمیل راه‌آهن بوشهر- شیراز می‌تواند نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر داشته باشد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه این قطعات از سال ۹۷ شروع شده است، اظهار کرد: طول قطعه ۱۰ الف ۷/۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۸ درصد و قطعه ۱۰ ب  ۱۸ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد در حال انجام است. 

دستغیبی ادامه داد: قطعه ۱۰ الف دارای ۱۱ دستگاه پل خاص به طول ۱.۵۱۵ متر که ۳ دستگاه عملیات اجرایی آغاز شده با پیشرفت فیزیکی ۲۶درصد و ۹ دستگاه تونل به طول ۲.۳۵۰ متر که ۴ دستگاه عملیات اجرایی آغاز گردیده با پیشرفت فیزیکی ۱۳درصد است. 

وی گفت: همچنین قطعه ۱۰ ب دارای ۱۰ دستگاه پل خاص به طول ۲.۴۴۰ متر است که عملیات اجرایی ۲ دستگاه آغاز شده ۱۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی ۲ دستگاه تونل به طول ۲۷۶ متر آغاز شده است. ۲ دستگاه گالری به طول ۳۸۶ متر که یک دستگاه عملیات اجرایی آن آغاز شده با پیشرفت فیزیکی ۶۳درصد است.