شناسهٔ خبر: 147450 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

توجه ویژه به آموزش و به‌روز بودن اطلاعات کارکنان

مهندس زهره ای معاون وزیر راه و شهرسازی، بر لزوم جانشین پروری در ادارات کل راه و شهرسازی در استانها تاکید کرد و گفت: جانشین پروری با تخصص، اخلاق، رفتار و ادب همراه باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، محمد علی زهره‌ای معاون وزیر راه و شهرسازی  و معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، در راستای آشنایی و شنیدن مشکلات کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن به این استان سفر کرد. 

در این راستا صبح روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه معاوت وزیر راه و شهرسازی به منظور شنیدن مشکلات کارکنان و پیگیری و رفع آن‌ها و بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن وارد زنجان شد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه سیده انیسه سید جوادی مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی وحجت الاسلام وین فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در میدان بسیج شهر زنجان مورد استقبال مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، معاونین و رئیس حراست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان قرار گرفتند. 

در این سفر یک روزه، معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین برنامه خود دیداری صمیمی با کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در محل سالن اجتماعات این اداره کل داشتند. 

در این نشست صمیمی که به مدت سه ساعت طول کشید بیش از۳۰ نفر از کارکنان مشکلات خود را در بخش معیشتی، مسکن، بیمه، درمان و تبدیل وضعیت بیان کردند و محمد علی زهره‌ای معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی به سوالات تک تک کارکنان پاسخ داد و نسبت به رفع آن‌ها در حد توان و مسئولیت قول مساعد داد. 

زهره‌ای بیان داشت: هدف بنده از سفر به استانها، شناخت مشکلات و نشستن پای درد دل و شنیدن نقطه نظرات همکاران و آسیب‌شناسی است.  

تأمین معیشت و تقویت زندگی کارکنان خود را مد نظر قرار دهند

وی توجه به نیروی انسانی را مورد توجه قرار داد و گفت: تقویت جایگاه نیروی انسانی دانش محور و متخصص باید در دستور کار مدیران استانی باشد و برای تحقق این امر، توجه ویژه به آموزش و به روز بودن اطلاعات بسیار مهم و ضروری است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: مدیران کل استانی و معاونین توسعه مدیریت و منابع انسانی این ادارات، وظیفه تأمین معیشت و تقویت زندگی کارکنان خود را مد نظر قرار دهند. 

زهره‌ای گفت: در دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در هر استان، امکانات رفاهی متعددی وجود دارد که باید این امکانات برای مجموعه خانواده بزرگ راه و شهرسازی استان زنجان مورد استفاده  قرار گیرد. 

توجه به مسائل رفاهی و معیشتی کارکنان باعث بهره وری بیشتر در کار می‌شود 

وی بر این امر اذعان داشت که توجه به مسائل رفاهی و معیشتی کارکنان باعث بهره وری بیشتر در کار می‌شود و باید به این مهم توجه شود.  

معاون مدیریت توسعه و منایع انسانی وزارت راه و شهرسازی، نسبت به افزایش سقف تسهیلات پرداختی به کارکنان تاکید کرد و بیان داشت: این مهم در اداره کل مورد توجه قرار گیرد  تا کارکنان بدون دغدغه مالی بتوانند کارخود را انجام دهند.  

زهره ای، بر لزوم تامین مسکن کارکنان هم تاکید کرد و بیان داشت: استفاده از تسهیلات رفاهی و درمان حق مسلم تمام کارکنان است و عدالت در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه خدمت به مردم باعث افتخار است و باید قدر آن را دانست، افزود: کارکنان باید به مردم صادقانه خدمت کنند. 

معاون مدیریت توسعه و منایع انسانی وزارت راه و شهرسازی، گفت: نیروی انسانی مهمترین سرمایه برای هر کشور و دستگاه اجرایی است و باید از این ظرفیت طلایی به خوبی استفاده شود. 

منابع انسانی از شاخص‌های مهم توسعه است 

زهره‌ای ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیروی انسانی توانمند فراوانی دارد و  این نیروها بسیار توانمند ومتخصص هستند و از نظر علمی جایگاه بسیار بالایی دارند و باید این نخبه‌های علمی به خوبی حمایت شوند و از امکانات رفاهی و معیشتی به خوبی بهره‌مند شوند چرا که منابع انسانی از شاخص‌های مهم توسعه است. . 

وی، به ساماندهی اموال منقول و غیر منقول در وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و ادامه داد: باید  این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.  

استفاده از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، بر لزوم استفاده از ظرفیت بانوان در وزارت خانه متبوع در پست‌های مدیریتی تاکید کرد و افزود: در ادارت راه و شهرسازی استانها هم این مهم جدی دیده شود. 

زهره‌ای بر جانشین‌پروری در ادارات کل راه و شهرسازی در استانها تاکید کرد و گفت: جانشین‌پروری با تخصص، اخلاق، رفتار و ادب همراه باشد. . 

وی در ادمه سفر خود به استان زنجان، با نماینده ولی فقیه در استان آیت الله علی خاتمی دیدار کرد و گفت: خوشبختانه این استان در سطح وزارت راه و شهرسازی جایگاه خوبی دارد و وزیر راه و شهرسازی، زنجان را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موفق می‌داند.  

در ادامه همچنین محمد علی زهره‌ای در جلسه نشست با اعضای شورای هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان شرکت کرد و مدیران، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مدیر فرودگاه زنجان، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیر عامل بانک مسکن، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان، مدیرعامل ناوگان ریلی شمالغرب و مدیرکل هواشناسی استان مشکلات و خواسته‌های خود را در بخش‌های مختلف ارائه دادند. 

وزارت راه و شهرسازی بیش از ۱۰۰ هزار پرسنل دارد

در این نشست معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، گفت: باید مدیران زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی نسبت به حل مشکلات کارکنان خود مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.  

زهره‌ای با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی بیش از ۱۰۰ هزار پرسنل دارد، افزود: باید به وضعیت رفاهی کارکنان توجه شود و مدیران در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.  

وی در پایان سفر یک روزه خود از پروژه مهم و عظیم نهضت ملی مسکن در شرق زنجان سایت کوی زنگان بازدید کرد و افزود: با همدلی و وفاقی که بین مدیران این استان بوده این طرح به خوبی جلو رفته است و باید این همدلی تقویت شود. 

قابل ذکر است واحد روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در ایده‌ای بسیار عالی فرمی در اختیار کارکنان قرار داد تا  مشکلات لازم را مطرح کنند  و این فرم‌ها به معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی داده شد تا به مشکلات و سوالات آن‌ها پاسخ بدهند.   

بی‌شک سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان برکات خوبی برای برای کارکنان به همراه خواهد داشت چرا که توجه به ارتقای اقتصادی و رفاهی کارکنان باعث افزایش بهره  وری می‌شود.