شناسهٔ خبر: 147508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور؛

شرکت بیش از دو هزار ششصد نفر هرمزگانی در آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی هرمزگان 2 سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان از برگزاری سومین آزمون نظام مهندسی ساختمان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، احمد ربانی مقدم اظهار کرد: در اجرای مواد آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور در ۷ رشته مهندسی معماری، عمران (نظارت، اجرا و محاسبات) مهندسی مکانیک و مهندسی برق (نظارت و طراحی)،شهرسازی،نقشه برداری و ترافیک برای دریافت پروانه اشتغال بکار مهندسی پایه سه در تاریخ ۲۰ و۲۱ مهر ماه ۱۴۰۲ در استان هرمزگان بطور هماهنگ و همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: مجموع کل شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان دو هزار و ۶۱۵  نفر می باشد که از این تعداد ۵۹۴ نفر داوطلب زن و ۲۰۲۱ نفر داوطلب مرد است.

ربانی مقدم ادامه داد: آزمون در دو نوبت صبح و عصر در تاریخ های ۲۰ و ۲۱ مهر ۱۴۰۲ در حوزه شهرستان بندرعباس (دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس ) برگزار شد.

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به برگزاری آزمون کاردانی  تجربی گاز در هرمزگان اظهار کرد: طبق قوانین ساختمان سازی، برای اشتغال به لوله کشی گازی در هر پروژه مهندسی الزام به کسب پروانه کار نظام مهندسی وجود دارد که در کنار داشتن این مدرک می توان به نظارت های مربوط به همین مبحث نظام مهندسی پرداخت که اصطلاحا به ناظر گاز یا ناظر پروژه های گازی معروف می باشند از اینرو برای اولین بار در هفته گذشته آزمون نظام کاردانی تجربی گاز در استان برگزار شد و در آبان ماه نیز آزمون تکمیلی آن برگزار خواهد شد.

ربانی مقدم خاطر نشان کرد: داوطلبان واجد شرایط می توانند برای نام‌نویسی و اطلاع از شرایط مواد آزمون کاردانی تجربی گاز و دیگر اطلاعات مورد نیاز به انجمن گاز استان یا شماره تماس ۰۹۱۷۳۹۲۳۴۷۵ مراجعه کرده ثبت نام نمایند.