شناسهٔ خبر: 147526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون ورود به حرفهٔ مهندسان نظام ‌مهندسی در استان بوشهر

آزمون نظام مهندسی بوشهر آزمون ورود به حرفهٔ مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان وتعیین صلاحیت معماران تجربی جهت اخذ پروانه اشتغال به کار در استان بوشهر در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر؛ سید محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: این آزمون در روزهای پنج شنبه و جمعه، ۲۰ و ۲۱ مهر ماه سال جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در دانشگاه بین المللی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

 دستغیبی افزود: در این آزمون ۱۲۸۲ نفر شرکت کننده ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰۳۹ نفر شرکت کننده مرد و ۲۴۳ نفر شرکت کننده زن هستند.

وی با اشاره به ضروری بودن شرکت در این آزمون برای مهندسینی که قصد فعالیت حرفه‌ ای را دارند، خاطر نشان ساخت: فارغ التحصیلان رشته‌های ۷ ‌گانهٔ نظام‌ مهندسی ساختمان شامل عمران، معماری، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه‌ برداری، ترافیک و شهرسازی بعد از گذشتن ۳ سال از گرفتن مدرک تحصیلی و کسب سوابق مرتبط با موضوع و با عضویت در سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان می‌ توانند در این آزمون شرکت نمایند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد : کلیه آزمونها به غیر از رشته معماری (طراحی) بصورت طراحی و ترسیمی به طور یکسره از صبح تا بعد از ظهردر تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه با  ۱۷۲شرکت کننده برگزار شد.

 دستغیبی افزود : ما بقی بصورت تستی و دارای مدت زمان محدود بوده وهر صلاحیت (اجرا. نظارت. طراحی. کارشناسی ماده۲۷) در یک نوبت صبح یا بعد از ظهربرگزار شده و تعداد ۶۰ سؤال بصورت شخصی سازی شده وطبق استاندارد های امنیتی سازمان سنجش و آموزش کشوردر اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر یاد آور شد: متقاضیان بعد از کسب دست ‌کم پنجاه درصد امتیاز این آزمون می ‌توانند پروانهٔ اشتغال بکار خود را از ادارهٔ کل راه و شهرسازی استان دریافت کرده و بصورت رسمی در حرفهٔ مهندسی مشغول به فعالیت شوند.