شناسهٔ خبر: 147542 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل فرودگاه های استان بوشهر اعلام کرد:

ارتقای زیرساخت‌های امنیت فرودگاهی در فرودگاه بوشهر

فرودگاه بوشهر سرپرست اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر عملکرد این اداره کل را در حوزه حراست و امنیت فرودگاهی تشریح کرد و گفت: دوربین‌های مداربسته امنیتی، زیر ساخت و تجهیزات آن طی مناقصه ۷۰ میلیارد ریالی از ۶۰ دستگاه دوربین به ۱۵۰ دستگاه ارتقاء یافته که طی هفته‌های آتی به بهره برداری می‌رسد و اکثر محاوط فرودگاهی در ایرساید و لندساید زیر پوشش تصویری دوربین‌های حراست و امنیت فرودگاهی بوشهر قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه بوشهر عباس اسماعیلی سرپرست اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: دوربین‌های مداربسته امنیتی، زیر ساخت و تجهیزات آن طی مناقصه ۷۰ میلیارد ریالی از ۶۰ دستگاه دوربین به ۱۵۰ دستگاه ارتقا یافته که طی هفته‌های آتی به بهره برداری می‌رسد و اکثر محاوط فرودگاهی در ایرساید و لندساید زیر پوشش تصویری دوربین‌های حراست و امنیت فرودگاهی بوشهر قرار می‌گیرد. 

وی افزود: در راستای افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی، دیوارهای ضلع شرقی فرودگاه از ترمینال خارجی تا دادگاه نظام بهسازی، مرتفع و نرده‌گذاری امنیتی بر روی این دیوارها انجام شد. 

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: نصب دو دستگاه راه بند امنیتی ضد تروریسی دفنی در مبادی ورودی به ایر ساید طبق استاندارهای مربوطه در سال گذشته و نصب سیستم اکسس جهت تردد از کلیه درب‌های ورود به ایر ساید با کارت‌های تردد امنیتی صادره توسط اداره حراست و امنیت فرودگاهی از دیگر اقدامات در حال انجام است. 

سرپرست اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر تصریح کرد: در سفر اخیر مدیر کل محترم حراست و امنیت فرودگاهی هم مقرر شد با اعتبارات این حوزه، پوشش تصویری سایت‌های کمک ناوبری ILS، خصوصاً سایت کمک ناوبری NDB که در خارج از فنس فرودگاهی قرار دارد انجام شود. 

همچنین به جهت حساسیت‌های بالای امنیتی، فرودگاه بوشهر به دوربین‌های حرارتی مجهز خواهد شد.