شناسهٔ خبر: 147546 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت قطعه اول محور منتهی به پایانه مرزی ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان

بهسازی و روکش آسفالت ریمدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۲۶ کیلومتر از قطعه اول محور منتهی به پایانه مرزی ریمدان در جنوب استان با اعتباری بالغ بر ۳۷۷ میلیارد تومان در دست اجرا می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهرام مبارکی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت چشمگیر پروژه‌های راهداری بویژه در حوزه ارتقاء ایمنی راه‌ها درجنوب استان گفت: با پیگیری‌های مستمر بعمل آمده بمنظور ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای و تحقق مطالبات مردم این پروژه در حال اجراست. 

مبارکی افزود: برای اجرای این میزان بهسازی و روکش آسفالت در این محور بالغ بر ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. 

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان، در حال حاضر عملیات بهسازی و اجرای روکش در این محور فعال و بیش از ۱۲ درصد پیشرف فیریکی داشته است. 

وی اظهار کرد: امسال اتفاقات خوبی در محورهای مواصلاتی جنوب استان صورت می‌پذیرد که امیدواریم موجب رضایت مردم شریف قرار گیرد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت پایانه مرزی ریمدان به عنوان یکی از مرزهای مهم با کشور پاکستان و لزوم توجه به زیرساخت‌های این مرز گفت: مرز ریمدان در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان، با چابهار ۱۲۰ کیلومتر و تا گوادر پاکستان حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد، این نقطه بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان در پاکستان، چین و هند است به همین منظور توسعه محورهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان سبب تسهیل ارتباط ترانزیتی کشورمان با کشورهای پاکستان، هندوستان و آسیای میانه خواهد شد که یک فرصت بسیار عالی جهت رونق اقتصادی و اشتغالزائی در منطقه خواهد بود.