شناسهٔ خبر: 147559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۳ برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار

ترانزیت رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از افزایش حدود سه برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، عبدالباسط پیری، رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: طی نیمه نخست سال ۱۲ هزار و ۲۹۷ تن کالا توسط ۵۱۶ دستگاه کامیون از مرز آبی چابهار حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود سه برابری را شاهد هستیم.

پیری ادامه داد: از مجموع کالا های ترانزیت شده در این بازه زمانی ۱۱ هزار و ۵۱۹ تن به ترانزیت ورودی و ۷۷۸ تن به ترانزیت خروجی از این مرز آبی مهم در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت جایگاه مرز آبی چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی افزود: این مرز آبی در بخش شمالی دریای عمان به دلیل بهره‌مندی از موقعیت استراتژیک جهت ترانزیت کالاهای کشورهای همسایه و آسیای میانه نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

پیری خاطر نشان کرد: بندر چابهار در محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی جهانی شمال_جنوب و شرق_غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت های محور شرق کشور بشمار می‌رود.