شناسهٔ خبر: 147569 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اعلام کرد؛

بهسازی و ارتقای سیستم امنیتی فرودگاه‌های اردبیل و پارس آباد

قصابی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: حدود هزار و ۲۰۰ متر از فنس ‌های پیرامونی با اعتباری بالغ بر ۴میلیارد ریال و همچنین  تهیه یک دستگاه راهبند جهت نصب در ورودی فرودگاه با اعتباری بالغ بر ۵میلیارد ریال انجام شده است و سیستم مدار بسته با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تهیه تجهیزات سیستم اکسس کنترل با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تکمیل شد.

محمد قصابی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای افزایش ضریب حفاظتی و امنیت فرودگاه‌های استان اردبیل، پروژه‌های متعددی ظرف مدت یک سال اخیر اجرا شده است.

قصابی افزود: در فرودگاه اردبیل بهسازی حدود هزار و ۲۰۰ متر از فنس ‌های پیرامونی با اعتباری بالغ بر ۴میلیارد ریال و همچنین تهیه یک دستگاه راهبند جهت نصب در ورودی فرودگاه با اعتباری بالغ بر ۵میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد:  سیستم مدار بسته با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تهیه تجهیزات سیستم اکسس کنترل با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تکمیل شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ارتقای امنیت فرودگاه پارس آباد، تشریح کرد: سیستم مداربسته با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تکمیل شد و تهیه تجهیزات سیستم اکسس کنترل با اعتباری بالغ بر۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال انجام شد.

قصابی از اتمام مطالعات حدود ۱۰ کیلومتر از جاد حفاظتی و دیوار حفاظتی فرودگاه اردبیل خبر داد و گفت: پروژه فوق مقرر است با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام گیرد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل در خاتمه عنوان کرد: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت رسانی به مردم عزیز استان را وظیفه و توفیق الهی دانسته و در همه حال شاهد پیشرفت کشور عزیزمان خواهیم بود.

گفتنی است ۴۸ پرواز رفت و برگشت به‌صورت هفتگی به مقاصد تهران و مشهد مقدس در فرودگاه اردبیل برقرار است.