شناسهٔ خبر: 147573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

تامین زمین برای ساخت ۱۱۲ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی 

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي شورای مسکن استان عصر شنبه با ۹ دستور کار در محل استانداری خراسان رضوی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گفت: هنوز در برخی از شهرها مشکل تامین زمین داریم که با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی مشکلات احصا و در حال رفع است که به‌زودی تفاهم نامه‌هایی در جهت تسریع نهضت ملی مسکن استان مبادله خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در حوزه ساخت بالغ بر ۱۰۸ هزار واحد مسکونی پروانه ساختمانی دارند و کار ساخت در جریان است، افزود: واگذاری اصلی به صورت گروه ساخت به خود مردم است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در حال حاضر کنش اصلی ما موضوع تسهیلات بانکی برای ساخت واحدهای مسکونی است.

دبیر شورای مسکن استان اظهار داشت: در کشور برنامه تسهیلات مشخص به بانک ها ابلاغ شده است و ما بر اساس آن نیاز استان را احصا و از طریق سامانه تم معرفی به بانک‌های عامل را انجام می دهیم.
 
وی ادامه داد: با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و با استناد به مصوبه شورای مسکن استان ظرف حداکثر دو هفته آینده بانک های عامل انعقاد قراردادها را انجام و وارد مرحله پرداخت می‌شوند.

داعی اضافه کرد: در این جلسه از ۳ فرماندار بجستان، فریمان و گناباد که در طرح نهضت ملی مسکن پیشرو هستند به صورت حضوری دعوت و قدردانی شد و این اقدام به صورت ماهانه با پایش مستمر ادامه خواهد داشت.

در پایان مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کرد: امیدواریم با مصوبات این جلسه طرح نهضت ملی مسکن در استان تسریع یاید.