شناسهٔ خبر: 147613 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۴ مسیر ریلی در استان فارس احداث می‌شود

ببینید | نشست خبری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: راه‌آهن شیراز-بوشهر، راه‌آهن شیراز-گلگهر، راه‌آهن شیراز-اهواز و اتصال جهرم به شبکه ریلی در اولویت شبکه ریلی استان فارس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در حاشیه سفر رییس جمهور به استان فارس گفت: با توجه به پهناور بودن استان فارس و ظرفیت‌های اقتصادی موجود در این استان طولانی‌ترین آزادراه کشور در این استان به بهره برداری رسید و ساخت ۴ مسیر ریلی و ۳ هزار کیلومتر راه و بزرگراه در برنامه کاری وزارت راه وشهرسازی قرار دارد. 

وی افزود: راه‌آهن شیراز-بوشهر، راه‌آهن شیراز-گلگهر، راه‌آهن شیراز-اهواز و اتصال جهرم به شبکه ریلی در اولویت شبکه ریلی استان قرار دارد. 

خادمی اتصال جهرم به شیکه ریلی را موجب رونق شهرستان و بهره مندی از کارخانه ذوب آهن پاسارگارد اعلام کرد و افزود: همزمان با سفر رییس جمهور به استان فارس عملیات اجرایی قطعه ۲ این مسیر ریلی به طول ۲۷ کیلومتر آغاز شد تا در آینده شاهد احداث و بهره برداری از محور ریلی جهرم-خفر-کوار به طول ۱۲۲ کیلومتر باشیم. 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خادمی با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان با حضور رییس جمهور، در خصوص زیرساخت‌های حمل و نقل در بخش ریلی، راه و بزرگراه در استان فارس و بازدید از پروژه‌های در حال اجرا با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح این آزادراه مهم و راهبردی فرصت مناسبی برای اتصال دریای خزر و خلیج فارس به یکدیگر به واسطه کریدور آزادراهی شمال-جنوب است که با برنامه ریزی صورت گرفته این آزادراه در آینده تا استان بوشهر امتداد می‌یابد و در نهایت موجب تکمیل آزادراه دریا به دریا می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر گستردگی استان فارس و تعداد زیاد شهرستان‌های این استان اظهار کرد: احداث ۳ هزار کیلومتر بزرگراه در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که از این میزان ۱۶۰۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و ۶۲۰ کیلومتر نیز در حال اجرا است و تمام تلاش ما این است که سالانه ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر این مسیرها را به بهره برداری برسانیم. 

خادمی همچنین با اشاره به محور شیراز-کوار، محور فسا-داراب-حاجی آباد و شیراز-کازرون-بوشهر گفت: این محورهای شریانی در استان فارس ضمن رفع گلوگاه‌های حمل و نقلی، تردد در جنوب استان فارس و اتصال به استان بوشهر را تسهیل می‌کنند که با توجه به اهمیت آن‌ها دستورات لازم به منظور تامین اعتبار و تسریع در عملیات اجرایی یاز سوی وزیر راه و شهرسازی صادر شد.