شناسهٔ خبر: 147644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نوسازی ناوگان باری چهارمحال و بختیاری با اضافه شدن ۴۱۱  خودرو

ناوگان باری معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از نوسازی ناوگان باری چهارمحال و بختیاری با اضافه شدن ۴۱۱  خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری،) حسین مالکی گفت: در راستای اهمیت توسعه حمل‌ونقل عمومی، کاهش مصرف سوخت، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای و در راستای اجرای آئین نامه واردات انواع ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری با توجه به شرایط اعلام شده مورد توجه قرار گرفت.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: در این راستا از فروردین ماه تا ۲۰ مهرماه سال جاری ۱۳۰ ماشین بارگیر ثابت اعم از ۱۰ چرخ و خاور و ۲۸۱ بارگیر غیرثابت مانند تریلی خریداری شده که سبب نوسازی این ناوگان گشته است.

وی ادامه داد: اگر عمر این خودروها را محاسبه کنیم ۱۸۶ خودر تا یک سال، ۱۹۳ خودرو از یک تا ۵ سال، ۳ خودرو ۶ تا ۱۰ سال، ۳ خودرو ۱۱ تا ۱۵ سال، ۲ خودرو ۱۶ تا ۲۰ سال، یک خودرو ۲۶ تا ۳۰ سال و یک خودرو ۳۱ تا ۳۵ سال، ۱۵ خودرو ۳۶ تا ۴۰، ۵ خودرو ۴۱ تا ۴۵ سال و ۲ خودرو ۴۶ تا ۵۰ سال در حمل ونقل بار استان فعال هستند.