شناسهٔ خبر: 147667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۶ ماهه اول سال جاری؛

بیش از ۱۰۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان ثبت شده است

بیش از 102 میلیون تردد در محورهای مواصلاتي استان كرمان ثبت شده است معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از ثبت بیش از ۱۰۲ میلیون تردد توسط سامانه‌های ترددشمار آنلاین منصوب در راه‌های شریانی شمال استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبدالهی با اشاره به نتایج برگرفته از سامانه های هوشمند ترددشماری مرکز مدیریت راه های استان در شش ماهه ابتدای سال جاری گفت: در این بازه زمانی بیش از ۱۰۲ میلیون تردد در جاده‌های استان کرمان توسط سامانه‌های ترددشمار برخط ثبت شده است که از این تعداد حدود ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد در شهریورماه سال جاری بوده است.

عبدالهی افزود: در نیمه اول سال جاری ۱۰۲ میلیون تردد وسایل نقلیه در۱۱۰ محور شریانی مجهز به ترددشمار آنلاین ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد به همراه داشته است.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: از این تعداد تردد در نیمه نخست سال بیش از ۸۰ میلیون تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

در ادامه جواد دهقانی سرپرست مرکز مدیریت راههای این اداره کل گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای شریانی استان بیش از ۲۱ میلیون به ثبت رسیده است.

دهقانی با بیان اینکه تردد اتوبوس در محورهای استان افزایش ۲۱ درصدی را تجربه کرده اضافه کرد: در این مدت تردد اتوبوس نیز توسط دوربین‌ها ثبت شده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان ادامه داد: ورودی کلیه وسایل نقلیه اعم از سبک و سنگین ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد و خروجی‌های ثبت شده در نیمه نخست سال نیز ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد بوده که نسبت به مدت مشابه ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی محور کرمان- ماهان( هفت باغ علوی) را با بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد، پرترددترین محور استان برشمرد و بیان کرد: میانگین سرعت ثبت شده توسط دوربین‌ها در استان ۸۱ کیلومتر بر ساعت است که نسبت به متوسط کشوری ۵ کیلومتر بالاتر است.

دهقانی پرتردد ترین ساعات روز را بین ساعات ۱۶ الی ۱۸ عنوان کرد و افزود: تلفن گویا و اپلیکیشن ۱۴۱ به منظور اطلاع رسانی از وضعیت جاده‌های استان و کشور شبانه روز در دسترس هم استانی های عزیز است.