شناسهٔ خبر: 147681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تامین ۲ هزار و ۱۶۶ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در خراسان جنوبی

حسن علیزاده معاون مسکن وساخمان اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تامین ۲ هزار و ۱۶۶ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت در استان خبرداد که از این تعداد یک هزار و ۵۲۶ قطعه به متقاضیان واگذار شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)حسن علیزاده اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۱۲۴ نفر تاکنون برای دریافت زمین طرح جوانی جمعیت در خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند که از این تعداد چهار هزار و ۳۸۹ نفر نسبت به تشکیل پرونده اقدام کرده‌اند.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۳۵۰ نفر در شهر بیرجند تشکیل پرونده داده‌اند ولی تاکنون در مرکز استان واگذاری زمین به مشمولان این طرح را نداشتیم و برخی متقاضیان را در صورت تمایل برای دریافت زمین به شهر خوسف ارجاع دادیم که در شهر خوسف همچنان امکان واگذاری زمین برای مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به الحاق ۲۶۴ هکتار زمین از اراضی زعفرانیه به محدوده شهر بیرجند بیان کرد: تلاش ما این است که واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت را در سایت زعفرانیه بیرجند هم داشته باشیم.

علیزاده افزود: در شهر بیرجند صرفا برای طرح جوانی جمعیت مشکل کمبود زمین نداریم و برای پوشش وضعیت مسکن شهر بیرجند با وجود الحاقات جدید باز هم کمبود زمین داریم و باید الحاقات دیگری انجام شود.

وی گفت: زمین‌ها در طرح جوانی جمعیت به صورت رایگان واگذار می‌شود و فقط هزینه آماده‌سازی زمین با ۲ سال تنفس و بدون سود در قالب اقساط ۸ ساله از متقاضیان دریافت خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: واگذاری زمین به متقاضیان و واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت در بیرجند با سه روش پیش‌بینی شده است.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند زمین ویلایی در اطراف شهر در مکان‌هایی مثل حاجی آباد، دستگرد و چهکند دریافت کنند که امیدواریم با همکاری بنیاد مسکن واگذاری زمین در روستاهای اطراف شهر بیرجند را هرچه سریعتر داشته باشیم.

علیزاده بیان کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند یک قطعه زمین را برای ۲ متقاضی در شهر بیرجند دریافت کنندکه امکان واگذاری زمین به صورت ویلایی در این شهر وجود نداردوسومین روش هم واگذاری زمین به متقاضیان در شهر خوسف با توجه به نزدیکی با مرکز استان است.