شناسهٔ خبر: 147694 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل هواپیمایی قشم ایر اعلام کرد؛

جابه‌جایی ۱۳ هزار مسافر در ایام اربعین از سوی قشم‌ایر

. مدیر عامل هواپیمایی قشم ایر با اعلام رشد ۲۰ درصدی در پروازهای داخلی، طی ۶ماه نخست سال، به مجوز TCO اشاره کرد و گفت: قشم ایر با دارا بودن مجوز TCO توانست در ایام حج، پشتیبانی از پروازهای هما را نیز انجام دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رامین حمزه ای مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر در نشستی با خبرنگاران در خصوص موضوع پایان عملیات اربعین، عملکرد این شرکت را از منظر سیاست‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد و گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲ تقاضای بلیت در مسیر های داخلی بسیار بالا بود و ضرورت داشت عرضه صندلی افزایش یابد.

رشد ۲۰ درصدی پروازهای داخلی

حمزه ای افزود: شرکت قشم ایر به عنوان پیشگام در سیاست‌های یادشده تلاش کرد تعداد پروازهای داخلی را در کنار پروازهای خارجی افزایش دهد که در این راستا با برقراری ۳هزار و ۵۰۰ پرواز، پروازهای داخلی در ۶ماهه اول سال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: با افزایش عرضه، ضریب اشغال ۸۵ درصدی به ۱۰۰ درصد رسید، به گونه‌ای که تمامی پروازها، با ظرفیت تکمیل انجام می‌شود.

حمزه ای یادآوری کرد: در مسیرهای خارجی با وجود اینکه سود و منبع درآمد ایرلاین از پروازهای خارجی است، رشد ۱۰ درصدی داشتیم تا تمام تلاش در راستای تکالیف ذاتی که همراه با سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی برای عرضه بلیت است معطوف به خدمت‌رسانی به مردم شود و پروازها با وقفه مواجه نشود.

۹ هواپیمای عملیاتی 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شرکت ابتدا با ۷ هواپیمای فعال در بهمن۱۴۰۰، تحویل گرفته شد، سپس سال ۱۴۰۱ با انجام تعمیرات و اورهال، ۹ هواپیمای عملیاتی داشت که امروز با ۹ هواپیمای سرخط فعالیت می‌کند و بزودی یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ دیگر اضافه می‌شود.

حمزه ای عنوان کرد: افزایش ناوگان از محل درآمدهای قانونی و مصوب خود این شرکت، محقق شده است‌، در حوزه نرخ به نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری پایبند هستیم و به رغم این پایبندی، رشد درآمد داشته ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: در نوروز امسال افزایش صندلی خواهیم داشت.

قشم ایر دارنده مجوز TCO

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر اظهار کرد: قشم ایر در ایام حج تنها ایرلاینی بود که پروازهای ایران ایر را پشتیبانی کرد و تنها ایرلاینی است پس از هما داری مجوز TCO است که در ایام حج نیز توانستیم به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران کمک کنیم.

وی در خصوص TCO توضیح داد: TCO مجوز انجام پروازهای اروپایی است و این مجوز برای ایرلاین ها از سوی سازمان ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا داده می‌شود که هرچه نمره و عدد آن پایین تر باشد، مبین کیفیت بالاتر است.

بنابراین حفظ TCOحفظ منافع ملی است که قشم ایر عدد ۲/۵ را با انجام پروازهای اروپایی و پس از پروازهای رم و میلان، به ۱/۱۴ رساند که یک افتخار ملی است.

تداوم بازسازی ناوگان با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان 

حمزه ای اشاره کرد: بازسازی ناوگان با قدرت ادامه دارد و ما در این راستا بیشترین همکاری را با شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تأمین قطعات، تعمیرات و بازسازی داریم که منجر به رشد و پویایی جوان های همین مملکت می‌شود و این موضوع از سوی منابع مجاز داخلی صورت می گیرد.

جابه‌جایی ۱۳هزار مسافر در ایام اربعین 

وی با بیان اینکه حماسه اربعین در سال۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با نظم بیشتری انجام شد، اضافه کرد: قشم ایر در این ایام۱۳ هزار مسافر جابه‌جا کرد و به گواه آمارها با حدود ۱۲ دقیقه تاخیر، جزو کم تأخیرترین ایرلاین ها بودیم.

به گفته حمزه ای، قشم ایر برخی روزهای ایام اربعین حتی روزی ۶ پرواز انجام داد که میبین آمادگی عملیاتی پروازی و آمادگی کرو و پشتیبانی فنی است.

وی تأکید کرد: این موضوع با نگاه تکلیفی و نگاه ملی انجام شد که مورد تقدیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت که باعث افتخار است.

وی تکمیل کرد: مراسم شکوهمند عبادی سیاسی اربعین با قدرت و با افتخار انجام شد که امیدواریم مستمر باشد و سال آینده توفیق خدمتگزاری و حضور فعال داشته باشیم.

برقراری پرواز در مناطق محروم و استان‌های کم‌برخوردار

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر تصریح کرد: با حفظ شأن و تکریم مسافر، تمام تلاش خود را برای برقراری پرواز در مناطق محروم و استان‌های کم‌برخوردار انجام می‌دهیم.

وی همچنین ابزار امیدواری کرد: مسیرهای جدیدی تا سال۱۴۰۳ برقرار خواهد شد.