شناسهٔ خبر: 147700 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد؛

اخذ ۸۸۰ میلیارد ریال جریمه از مشاورین املاک غیرمجاز استان تهران

ببینید| اولین نشست مدیران وزارت راه و شهرسازی با فعالان اقتصادی و بازار سرمایه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اخذ ۸۸۰ میلیارد ریال جریمه از مشاورین املاک غیرمجاز طی ۶ ماه آغاز شده از اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از آغازین روزهای شروع گشت‌های ساماندهی مشاورین املاک در تهران، شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه و در تمام شهرهای استان با تعامل اتحادیه مشاوران املاک، اتاق اصناف، اماکن، ادارات صمت، فرمانداران و ادارات راه و شهرسازی مناطق مختلف استان برای ساماندهی ۲۱ هزار مشاور املاک استان وارد عمل شدیم و تاکنون پس از گذشت شش ماه از شروع کار ضمن تعدیل ۱۰ الی ۲۰ درصدی قیمت مسکن در اکثر نقاط استان توانسته‌ایم ۴۵۰۰ واحد مشاور املاک غیرمجاز را در سطح استان شناسایی کنیم. 

جنتی در ادامه گفت: طی ۱۱ هزار بازدید میدانی ۱۴۰۰ بنگاه مشاور املاک غیرمجاز پلمب شده و ۸۸۰ میلیارد ریال جریمه نیز اخذ و تحویل خزانه دولت شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان تصریح کرد: طرح مذکور تا پایان سال ۱۴۰۲ با قدرت در شهر تهران، شهرهای جدید و شهرهای استان با حمایت فرمانداران ادامه خواهد داشت.