شناسهٔ خبر: 147701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای بیش از یک میلیون تن آسفالت در راه‌های خراسان رضوی

اجرای بیش از یک میلیون تن آسفالت در خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از اجرای بیش از یک میلیون تن آسفالت در راه‌های استان خراسان رضوی از ابتدای طرح تحول بهسازی و آسفالت راه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی ، جعفر شهامت گفت: از ابتدای تابستان سال گذشته تاکنون، یکهزار و ۳۱۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی خراسان رضوی روکش و همچنین ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی استان احداث و آسفالت شده است.

وی افزود: ارزش کارهای انجام شده با اجرای بیش از یک میلیون تن آسفالت در حوزه راهداری و یکصد هزار تن در حوزه احداث راه روستایی برابر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و علاوه بر آن ۲۰ نقطه پرتصادف استان با هزینه کرد ۷۰ میلیارد تومان طی این مدت ایمن سازی شده و ۱۲ نقطه نیز در سالجاری در دست انجام است.

شهامت با بیان اینکه طرح تحول بهسازی و آسفالت راه‌های استان خراسان رضوی تا بهسازی حداقل ۳۰۰۰ کیلومتر راه ادامه خواهد داشت، گفت: با اجرای این طرح، شاهد افزایش ایمنی و روان سازی تردد و ارتقای کیفیت در راه‌های استان خواهیم بود.

شهامت در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه راهداری زمستانی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی بارش برف و کولاک در زمستان امسال، اقدامات لازم برای آماده سازی راهدارخانه ها با خرید و ذخیره ۱۵ هزار تن ماسه و نمک در حال انجام است.

وی افزود: در این راستا، ۱۸ دستگاه ماشین آلات راهداری جدید خریداری شده و علاوه بر آن، ۱۲ دستگاه گریدر نیز در حال خرید است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ نفر راهدار در راهداری زمستانی استان مشغول به کار هستند، گفت: تلاش می کنیم تا با انجام اقدامات لازم، راه‌های استان را در زمستان امسال به شکل مناسب برای تردد آماده نگهداریم و سامانه ۱۴۱ در تمام ساعات شبانه روز آماده پیگیری مشکلات شهروندان است.

خراسان رضوی با بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه آسفالته و فعالیت بیش از ۴۵ هزار دستگاه ناوگان عمومی برون شهری بخش مهمی از حمل و نقل کشور را پشتیبانی می‌کند.