شناسهٔ خبر: 147704 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور فرماندهان لشکری برگزار شد؛

یادواره سه قهرمان شهید صنعت فرودگاهی کشور در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز

یادواره شهدا با حضور فرماندهان لشکری وجمعی از مدیران ومقامات استانی یادواره سه قهرمان شهید صنعت فرودگاهی کشور در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یادواره سه قهرمان شهید صنعت فرودگاهی کشور در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز با حضور فرماندهان لشکری وجمعی از مدیران و مقامات استانی برگزار شد.
در این یادواره نقش کارکنان متعهد و متخصص صنعت حمل و نقل هوایی در عملیاتی نگهداشتن فرودگاه ها،پشتیبانی و تدارکات جنگ در زیر شدیدترین حملات هوایی دشمن و تقدیم ۱۶شهید، صدها جانباز ورزمنده، ترسیم شد و رشادت و ایثارگری متخصصین  صنعت فرودگاهی کشور برای ثبت در تاریخ پر افتخار کشور یادآوری شد.
رضا علامه زاده مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور ایثارگران، در این مراسم، شرح حادثه را که منجر به شهادت جمعی از مردم بی‌گناه و ۳ نفر از کارکنان فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد، برای حاضرین روایت کرد و گفت: ۲۳ مهر ماه سال۱۳۶۵ در یک عصر پاییزی در حالی که دشمن در صحنه نبرد رویارویی با رزمندگان اسلام، ناامید و در مانده شده بود، حملات هوایی را علیه مناطق مسکونی و اماکن غیر نظامی تشدید و در شرایطی که هواپیمای ۷۳۷  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پارکینگ هواپیما در حال پیاده کردن مسافران از هواپیما بود، فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز توسط دو فروند هواپیمای جنگنده عراقی مورد هجوم قرار گرفت.
علامه زاده افزود: در این حمله هوایی ناجوانمردانه و خلاف مقررات بین المللی، ۳ قهرمان صنعت فرودگاهی کشور، درحین انجام وظیفه به همراه جمعی از مردم بی گناه به خاک و خون کشیده شده و یا مجروح شدند که برگ  سیاه دیگری بر کارنامه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ی جهانخوار وایادی آنان افزوده شد.
وی ادامه داد: به همین مناسبت مراسم گرامیداشت این واقعه، در سالن شهید تقوی فرودگاه بین االمللی شیراز برگزار و آئین رونمایی از تمثال مبارک شهیدان محمدکاظم تقوی کارمند وقت آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، شهید خداداد اسماعیلی، جمعی پلیس فرودگاه و شهید غلامعباس اسماعیلی و همچنین جمعی سپاه حفاظت و تصویرسازی و روایت‌گری واقعه با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، مشاور استاندار فارس در امور ایثارگران، فرماندهان لشکری، مدیرکل ومسئولان فرودگاهی و مشاور ایثارگران مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد.
گفتنی است درحاشیه این مراسم از همسر این سه شهید والامقام و دو خانواده شهید شاخص کشوری، شهید بیژن گرد از فاتحان مبارزه با ناو های امریکایی و شهید مرتضی جاویدی، تنها فرمانده لشکر المهدی« عج»، زینتی یکی از جانبازان روز حادثه و بهارلو سرکشیک وقت اداره  آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما تجلیل شد.
همچنین شرکت‌کنندگان در این یادواره با حضور در محل شهادت این سه شهید در پارکینگ هواپیما و مزار مطهر این شهدا در دارالرحمه شیراز با نثار گل و قرائت فاتحه ادای احترام کردند.