شناسهٔ خبر: 147713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی همدان خبر داد؛

عملکرد بنگاه‌های مشاوران املاک استان زیر ذره بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک

مدیرکل مدیرکل راه و شهرسازی همدان از استمرار بازرسی‌های پیوسته از بنگاه‌های مشاور املاک سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، مجید صالحی امیر مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان، دو هزار و ۹۹۲ بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک و ۱۲۹ پلمب واحدی صنفی توسط اعضای کارگروه انجام شده است. 

وی افزود: در راستای ساماندهی وضعیت اجاره‌بها و کنترل قیمت مسکن در استان همدان، اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به طور مستمر بر عملکرد بنگاه‌های مشاور املاک نظارت می‌کنند. 

صالحی امیر ادامه داد: در استان همدان مجموعا دو هزار و ۶۸۸ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که تا کنون از این بنگاه‌ها بازدید به‌عمل آمده است. 

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در شهرستان‌های استان به فعالیت مشغول است، تصریح کرد: گشت و بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در شهرستان‌های استان انجام می‌شود. 

وی افزود: طی این بازرسی‌ها ۱۳۵ بنگاه مشاور املاک بدون پروانه و غیرمجاز در سطح استان شناسایی و ۱۴۷ واحد صنفی متخلف پلمب شده است. 

صالحی امیر در ادامه گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تا کنون بنگاه‌های مشاور املاک متخلف بیش از ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شده اند.