شناسهٔ خبر: 147722 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رونمایی از تمثال سه شهید صنعت فرودگاهی در فرودگاه شیراز

فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین رونمایی از تمثال سه شهید والا مقام صنعت فرودگاهی گفت: همه ما در تمام مراحل زندگی و مسئولیت‌های خود قدردان خون شهدا هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه شیراز؛ فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین رونمایی از تمثال مبارک سه شهید والا مقام صنعت فرودگاهی و تصویرسازی واقعه حادثه بمباران ۲۳ مهر ماه ۱۳۶۵ در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: همه ما در تمام مراحل زندگی و مسئولیت‌های خود قدردان خون شهدا هستیم.

کشاورز یادآور شد: در عصر ۲۳ مهرماه ۱۳۶۵فرودگاه شیراز توسط جنگنده‌های رژیم بعث عراق مورد حمله قرار گرفت که در آن زمان با اقدامات به‌‎موقع و تصمیم‌های صحیح فرودگاهی خسارت انسانی در حد مجروح شدن تعدادی از مسافران، کادر پروازی و کارکنان فرودگاه شد.

وی با ابراز تاسف از اینکه این حادثه تلخ باعث به شهادت رسیدن سه تن از همکاران فرودگاهی شد، اعلام کرد: سه شهید والا مقام، شهید محمد کاظم تقوی کارمند اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، شهید خداداد اسماعیلی پرسنل پلیس فرودگاه و شهید غلامعباس سلیمی پرسنل سپاه حفاظت هواپیمایی درحادثه بمباران هوایی فرودگاه شیراز به فیض شهادت نائل آمدند.

گفتنی است؛ در این مراسم از تمثال شهید محمد کاظم تقوی کارمند اداره آتش نشانی و هدایت زمینی، شهید خداداد اسماعیلی پرسنل پلیس فرودگاه و شهید غلامعباس سلیمی پرسنل سپاه حفاظت هواپیمایی رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم از همسر این سه شهید والامقام و دو خانواده شهید شاخص کشوری، شهید بیژن گرد از فاتحان مبارزه با ناوهای امریکایی و شهید مرتضی جاویدی تنها فرمانده لشکر المهدی(عج) که امام راحل بر پیشانیش بوسه زد، زینتی یکی از جانبازان روز حادثه و بهاری سرکشیک وقت اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما تجلیل به عمل آمد.

در ادامه شرکت کنندگان در این یادواره با حضور در محل شهادت این سه شهید در اپرون فرودگاه و مزار مطهر این شهدا در دارالرحمه شیراز با نثار گل و قرائت فاتحه ادای احترام کردند.

شایان ذکر است این مراسم با حضور مشاور استاندار فارس در امور ایثارگران، جانشین سپاه فجر استان در امور اقشار بسیج، مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان فارس، فرمانده و پرسنل پلیس و سپاه حفاظت هواپیمایی، مدیرکل شرکت هواپیمایی آسمان منطقه جنوب کشور و جمعی از کارکنان فرودگاه و شرکت های هواپیمایی برگزار شد.

همزمان با ۲۳ مهرماه سالروز بمباران هوایی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز توسط رژیم بعثی عراق، مراسمی با حضور مسئولان و کارکنان فرودگاهی و استانی به منظور رونمایی از تمثال مبارک سه شهید فرودگاهی و تصویرسازی واقعه برگزار شد.