شناسهٔ خبر: 147737 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو با موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی به زودی

ع تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو با موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی به منظور تبادل دستاوردهای علمی در آینده نزدیک منعقد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در راستای گسترش مناسبات علمی و پژوهشی با دستگاه های اجرایی، حسین دهقانی سانیج "رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی" وزارت جهاد کشاورزی با حضور در این پژوهشگاه با مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست که با حضور ابراهیم فتاحی "معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و ابراهیم اسعدی اسکویی "رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم" برگزار گردید، طرفین ضمن معرفی دستاوردها و فعالیت های علمی و پژوهشی دو مجموعه در خصوص همکاری های دو جانبه و همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در آینده نزدیک مذاکره و گفت و گو کردند.

شایان ذکر است، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با توجه به نیاز بخش های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه مسایل و مشکلات فنی و مهندسی بخش کشاورزی، فعالیت های علمی و پژوهشی خود را آغاز و به جمع موسسات تحقیقاتی کشور پیوست. این موسسه به عنوان یک موسسه مادر، متولی تحقیقات مهندسی کشاورزی در چهار زمینه مهندسی آبیاری و زهکشی، مهندسی ماشینهای کشاورزی و مکانیزاسیون، صنایع غذایی و فناوری های پس از برداشت و مهندسی گلخانه است.