شناسهٔ خبر: 147775 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های یزد خبر داد؛

سفر ۲۷۷ هزار و ۳۶۵ نفر از فرودگاه بین‌المللی یزد در نیمه نخست امسال

دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه های یزد با اعلام ۳۷ درصد افزایش پرواز در شش ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در این مدت ۲۷۷ هزار و ۳۶۵ نفر از فرودگاه بین المللی یزد سفر کرده اند.

کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه های یزد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طی نیمه نخست امسال با پروازهای داخلی ۱۴هزار و ۶۲۱ مسافر اعزام و پذیرش در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش دارد.

وی درخصوص پروازهای خارجی یادآور شد: در ۶ ماه اول سال جاری ۱۲۴ پرواز خارجی در فرودگاه بین المللی یزد نشست و برخاست داشته که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۳۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دهقان منشادی افزود: در حوزه حمل بار نیز بیش از ۲ هزار تن بار در ۶ ماه اول سال در فرودگاه بین المللی یزد جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته‌است.

گفتنی است اخیرأ بر اساس ضمایم و اسناد ناوبری هوایی و به منظور رعایت استانداردهای جهانی و تداوم بستر پروازیِ ایمن، سامانه ILS فرودگاه بین المللی یزد متشکل از GP، LLZ و DME توسط سه تیم هوایی و زمینی مورد بررسی، پایش و تدقیق قرار گرفت.