شناسهٔ خبر: 147790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسیب‌شناسی روند تصادفات کشور برای تدوین سیاست‌ها در نشست هم اندیشی کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها

گلستان نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان دبیرخانه‌های کمیسیون ایمنی راههای استان‌ها به میزبانی استان گلستان به مدت دو روز در علی آباد کتول برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، شاهین تفتیک رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: آسیب‌شناسی و واکاوی روند افزایشی تصادفات کشور برای تدوین و تبیین سیاست‌ها و راهکارهای سلبی و ایجابی کاهش آن، مهمترین هدف برگزاری این نشست است.  

تفتیک افزود: نتایج مطلوب تجربیات و اقدامات موثر استان‌ها در کنترل ترافیک به هنگام اوج ترددها و سفرها و در مناطق پرتردد گونه‌های حیوانات در حال انقراض برای کاهش تصادفات جاده‌ای از مهمترین محورهایی است که در این دو روز به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.  

به گفته وی، رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل دفتی ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های تهران، قم، سمنان، مازندران، یزد، خراسان شمالی و جنوبی و گلستان در این نشست حضور دارند.  

تفتیک اظهار امیدواری کرد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اصولی با استفاده از راهکارهای موفق استان‌ها و کشورهای توسعه یافته برای دستیابی به حمل و نقلی ایمن و کارا جمع‌بندی این نشست خواهد شد.