شناسهٔ خبر: 147809 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان خبر داد؛

بهسازی و ارتقای سیستم امنیتی فرودگاه‌های استان گلستان

متانت مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته، احداث دیوارها و فنس‌های حفاظتی، نصب و راه‌اندازی اکسس‌های کنترل و ... در فرودگاه‌های گرگان و کلاله خبر داد و گفت: به‌منظور ارتقای ضریب ایمنی و سیستم امنیتی فرودگاه‌های استان گلستان اقداماتی از قبیل نصب دوربین‌های مداربسته، احداث دیوارها و فنس‌های حفاظتی، احداث راهبندهای ضدانتحاری و ... در فرودگاه‌های گرگان و کلاله انجام شد.

 علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته، احداث دیوارها و فنس‌های حفاظتی، نصب و راه‌اندازی اکسس‌های کنترل و ... در فرودگاه‌های گرگان و کلاله خبر داد.

متانت افزود: به‌منظور ارتقای ضریب ایمنی و سیستم امنیتی فرودگاه‌های استان گلستان اقداماتی از قبیل نصب دوربین‌های مداربسته، احداث دیوارها و فنس‌های حفاظتی، احداث راهبندهای ضدانتحاری و ... در فرودگاه‌های گرگان و کلاله انجام شد.

وی ادامه داد: در همین راستا ۶۱ دستگاه دوربین مداربسته در ترمینال جدید فرودگاه گرگان و ۳۸ عدد دوربین مداربسته در فرودگاه کلاله نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان همچنین اظهار کرد: دیوار حفاظتی فرودگاه کلاله به طول ۹ کیلومتر، ایجاد فنس دوم حفاظتی ایرساید به طول ۶۰۰ متر در فرودگاه گرگان و ایجاد دیوار حفاظتی به طول ۶۰ متر در لندساید (اطراف سوخت رسانی هواپیما) از دیگر اقدامات انجام شده در رابطه با افزایش و ارتقای سیستم امنیتی فرودگاه‌های استان گلستان است.

وی بهسازی و تسطیح جاده حفاظتی فرودگاه گرگان، نصب و راه اندازی تعداد ۲۲ تاور دوربین و نصب ۲۹ دستگاه دوربین در جاده حفاظتی فرودگاه گرگان، نصب و راه اندازی ۳۰ دستگاه دوربین در ترمینال خارجی با توجه به بهسازی سالن ترمینال، ترانزیت و گذرنامه را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه اعلام کرد.

به گفته متانت از دیگر اقدامات انجام شده برای بهسازی و ارتقای سیستم امنیتی فرودگاه‌های استان می‌توان به نصب و راه اندازی تعداد ۲ عدد راهبند ضدانتحاری در فرودگاه گرگان، نصب و راه اندازی تعداد ۵ دستگاه اکسس کنترل در فرودگاه گرگان، ایجاد فنس حفاظتی به طول ۳۰۰ متر جهت بهسازی محوطه و فنس کشی اطراف تاسیسات و منبع بتنی آب شرب فرودگاه گرگان، آماده سازی اتاق مانیتورینگcc+۷ دوربین های مداربسته، بهسازی و مرمت سایت رادار درازنو و حصارکشی (دیوار سنگی و نرده های فلزی)‌ اشاره کرد.