شناسهٔ خبر: 147810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی بیله سوار خبر داد؛

افزایش ۱۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مسافر بیله سوار مدیر پایانه مرزی بیله سواز در ۶ ماهه گذشته از افزایش ۱۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، لطف اله بابایی مدیر پایانه مرزی بیله سوار در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۵۰ هزار تن کالا توسط ۱۱ هزار و۵۴۴ دستگاه کامیون از مرزبیله سوار صادر شده گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که۲۲۲ هزار تن کالا  صادرات شده بود در ۶ ماهه گذشته افزایش ۱۲ درصدی را شاهد هستیم. 

وی عمده کالاهای صادراتی را شامل انواع کاشی، فلفل، انواع میلگرد، نمک، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، شیشه و انواع پروفیل برشمرد و تصریح کرد: در مدت یاد شده ۱۲ هزار و۸۲۰ تن کالا توسط ۶۲۶ دستگاه کامیون وارد مرز بیله سوار شده است. 

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در ۶ ماهه گذشته ترانزیت ورودی ۲۰۶ هزار و۴۰۹ تن کالا را از مرز بیله سوار یادآور شد و اظهار کرد: ۴ درصد از کالاهای ترانزیت ورودی توسط کامیون ایرانی، ۸۵  درصد توسط کامیون آذری، ۷ درصد توسط کامیون گرجی و ۴ درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها جابه‌جا شده است. 

بابایی در مدت یاد شده از ترانزیت خروجی ۳۱۵ هزار تن کالا توسط ۱۴ هزار و۱۲۸ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار خبرداد و خاطرنشان شد: عمده کالاهای ترانزیت خروجی شامل آب معدنی، برنج، پارچه، سنگ‌های ساختمانی، نوشابه، لاستیک وآهن  خرده است. 

وی در ۶ ماهه گذشته به تردد ۶۲  هزار دستگاه ناوگان ائم از پرو خالی از مرز بیله سوار اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد ۳۳هزار و۶۶۰ دستگاه وارد و ۲۸ هزار و۲۶۲ دستگاه نیز از مرزخارج شده است. 

مدیر پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۶۰ هزار و۸۵۰ دستگاه کامیون و بیش از هزار دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده اندگفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۹۲۸ دستگاه بود افزایش ۱۶ درصدی را در ۶ ماهه گذشته شاهد هستیم.