شناسهٔ خبر: 147822 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه ابتدای امسال در بنادر بوشهر؛

امدادرسانی به ۳۰ شناور در آب‌های خلیج فارس

نجات دریایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال با امدادرسانی به ۳۰ شناور مضطر ۱۱۸ دریانورد از خطر مرگ نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امدادرسانی به ۳۰ شناور مضطر و ۱۱۸ دریانورد در طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰ شناور مضطر آبگرفتگی، نقص فنی و آتش‌سوزی هر کدام ۹ مورد و طوفان، به گل نشستن شناور و آدم به دریا نیز هر کدام یک مورد گزارش شده است.

وی همچنین بیان کرد: از همین تعداد ۳۰ شناور مضطر ۱۷ مورد لنج باری، ۲ کشتی نفتکش، یک مورد لنج صیادی و ۱۱ مورد شامل سایر شناورها بوده است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: از حیث محل بروز اضطرار آب‌های عسلویه با ۱۲ مورد و بوشهر و دیر هر کدام با پنج مورد به ترتیب شاهد بیشترین شرایط اضطرار دریایی در نیمه نخست امسال بودند.

به گفته شکیبی نسب؛ در شش ماه ابتدایی امسال همچنین با حضور به موقع شناورهای ناجی به ۳۸ مورد نیاز پزشکی مشتمل بر بیماری و مصدومیت دریانوردان امدادرسانی شد.

وی یادآور شد: اکنون در بنادر استان بوشهر هشت ایستگاه رادیویی و ۶ مرکز جست و جو و نجات دریایی به منظور تامین ایمنی ترددها و امدادرسانی به صورت شبانه روزی فعال است.