شناسهٔ خبر: 147825 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان:

فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان نیمه دوم امسال بهره‌برداری می‌شود

بندر کنگان رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان، گفت: پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان اکنون به بیش از ۹۵ درصد رسیده و براساس برنامه در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالمحمد نادری رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان اکنون به بیش از ۹۵ درصد رسیده و براساس برنامه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می‎رسد. فاز نخست طرح یاد شده شامل بازوی اصلی به طول یک‌هزار و ۳۲۵ متر و بازوی فرعی به طول ۴۴۰ متر از نوع دایک سنگی است. 

وی بیان کرد: با اتمام طرح توسعه مساحت حوضچه بندر با افزایش پنج برابری به ۳۶ هکتار و عمق حوضچه از چهار به حدود ۷ متر افزایش می‎‌یابد. 

نادری ادامه داد: قابلیت ورود و تخلیه شناورهای فلزی تا ظرفیت سه هزار تن از دیگر مزیت‌های قابل توجه طرح توسعه بندر کنگان است که این مهم در نیمه دوم امسال محقق می‌شود. 

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان تصریح کرد: در قالب طرح توسعه همچنین سه پست اسکله رمپ ویژه پهلوگیری شناور فلزی لندینگ کرافت اجرا شده که مزیت مهم آن تفکیک حوضچه شناورهای سفاری از صیادی است. 

نادری افزود: با تفکیک حوضچه‌ها علاوه بر امکان پارک ایمن و مطمئن برای شناورهای سنتی، ظرفیت حوضچه تجاری توسعه و قدرت مانور شناورها متردد در بندر کنگان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‎‌کند. 

به گفته وی، طرح توسعه بندر کنگان یکی از مطالبه‌های دیرینه ساحل نشینان این منطقه است چراکه رونق بندر و بهبود وضعیت کسب و کارها در کنگان کمک شایانی می‌کند.