شناسهٔ خبر: 147837 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

توسعه همکاری‌ها میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و سازمان هواشناسی جهانی

ع رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی؛ با نماینده بخش آموزش سازمان هواشناسی جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای توسعه همکاری و تعاملات آموزشی بین‌المللی این پژوهشگاه با مجامع جهانی، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با کیونگ جین پارک "نماینده بخش آموزش سازمان هواشناسی جهانی" از کشور کره جنوبی در محل این پژوهشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست که با حضور ساویز صحت کاشانی رئیس مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی جهانی در تهران موسوم به RTC برگزار شد، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن معرفی عملکرد و دستاوردهای پژوهشی و اجرایی در سطح ملی و منطقه ای این پژوهشگاه خواستار توسعه همکاری و تعاملات علمی و آموزشی با مجامع جهانی مرتبط بویژه سازمان هواشناسی جهانی شد.

در ادامه این دیدار نماینده آموزش سازمان هواشناسی جهانی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های علمی و اجرایی انجام شده این پژوهشگاه، از اعلام آمادگی خود و مجموعه همکاران خود در خصوص همکاری‌های مشترک در آینده با این مجموعه به ویژه معرفی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالای فنی و تحقیقاتی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به کشورهای سطح منطقه، شرق آسیا و آفریقا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، کیونگ جین پارک "نماینده بخش آموزش هواشناسی جهانی" متخصص مدلسازی عددی جو با پیشینه فعالیت در سازمان هواشناسی کره جنوبی و دارای تحصیلات تکمیلی در مقطع پسا دکترا از کشورهای انگلستان و آمریکا است که به عنوان مدرس مدعو در کارگاه آموزشی ارتقاء مدیریت سرویس‌های آب و هوایی اقلیمی ویژه کارشناسان پیش بینی سازمان هواشناسی کشور که در محل پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در حال برگزاری است به تدریس می‌پردازد.