شناسهٔ خبر: 147841 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم تبریز:

نخستین واگذاری‌های واحد های نهضت ملی مسکن نشانه تحقق وعده دولت است

میرتاجدینی نماینده مردم تبریز احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در طی دولت سیزدهم را با فعالیت جهادی قابل انجام عنوان کرد و گفت: نیاز است تا برای کاهش حاشیه‌نشینی و مهاجرت مردم از روستاها به شهرها در اجرای طرح های مرتبط با ساخت مسکن، تسهیلگری ایجاد شود و کار با اهتمام بیشتری پیش برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد وزارتخانه در موضوع مسکن و حمل و نقل با اشاره به اینکه وزارتخانه راه و شهرسازی وزارتخانه‌ای عریض و طویل با مسئولیت‌های متعدد است، گفت: از زمان حضور آقای بذرپاش در مسئولیت وزیر راه و شهرسازی شاهد پیشرفت قابل ملاحظه و رو به جلوی طرح کلان دولت در حوزه مسکن هستیم.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در طی دولت سیزدهم که بخشی از آنها نیز انجام شده است جز با کار جهادی قابل انجام نیست که نیاز است تا در این بخش برای کاهش حاشیه‌نشینی و مهاجرت مردم از روستاها به شهرها در اجرای طرح های مرتبط با ساخت مسکن، تسهیلگری ایجاد شود و کار با اهتمام بیشتری پیش برود.

وی بر کاهش حاشیه نشینی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تاکید کرد و توضیح داد: وعده دولت سیزدهم احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهار سال است که از نظر عملکرد شاهد هستیم زمین موردنیاز برای اجرای طرح به خوبی تامین شده است. در برخی استان‌ها، نخستین واگذاری‌ها در خصوص نهضت ملی مسکن انجام شده است و این نشانه تحقق تدریجی این وعده است.

این نماینده با اعلام اینکه عملکرد وزارتخانه در حوزه احداث ریل باید تقویت شود، افزود: افتتاح قطار میانه-خاوران در دولت سیزدهم اتفاق مناسبی بود که رقم خورد و امیدواریم با اهتمام بیشتر شاهد تکمیل و افتتاح‌های بیشتری در حوزه ریلی باشیم.

وی عملکرد وزارت راه و شهرسازی را در حوزه جاده ‌سازی و راه های روستایی و فرعی نیز مناسب ارزیابی کرد.