شناسهٔ خبر: 147842 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

احداث یک‌هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی در پروژه برکت شهرستان بجنورد

مسکن شوشتر سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از پروژه برکت شهرستان بجنورد گفت: در قالب این پروژه یک‌هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی برای متقاضیان احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا صادقیان‌فر سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن در سفر یک روزه ضمن شرکت در شورای مسکن استان خراسان شمالی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، صادقیان‌فر در بازدید از پروژه طرح نهضت ملی مسکن در استان بیان کرد: درحال حاضر ۱۵ پروژه آماده‌سازی در شهرستان‌های استان در حال اجرا است که هم اکنون این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و لازم است عملیات آماده‌سازی تا آذرماه در این استان اتمام یابد.

وی افزود: تاکنون زمین آماده سازی شده ۱۱ هزار متقاضی در این استان تخصیص داده شده است.

صادقیان‌فر همچنین در بازدید از پروژه برکت شهرستان بجنورد، گفت: در قالب این پروژه یک‌هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی برای متقاضیان طرح احداث خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی، پیگیری اخذ تسهیلات تکمیلی برای پروژه‌ها را یادآور شد.

صادقیان‌فر با اعلام اینکه در شهر بجنورد اراضی طرح نهضت ملی مسکن پس از آماده‌سازی در قالب واگذاری انفرادی و گروه‌های ساخت ۳ نفره به بیش از ۸۰۰ متقاضی واجد شرایط اختصاص یافته است، اظهار کرد: واگذاری این اراضی در راستای اجرای مصوبات شورای عالی مسکن و برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته که تعدادی از مالکان واحدهای مسکونی را احداث کرده و در آن ساکن شده‌اند.

وی ادامه داد: این نوع واگذاری‌های گروهی، در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های ساخت مسکن در کشور انجام می‌شود و موجب تسریع روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود.

گفتنی است سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان خراسان شمالی از دیگر پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن از جمله پروژه گلستان‌شهر نیز بازدید کرد.

این سفر در راستای مصوبه شورای عالی مسکن و در قالب بازدید مشترک وزارت راه وشهرسازی و وزارت کشور جهت ارزیابی عملکرد استان انجام شد.