شناسهٔ خبر: 147843 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عملیات موفق پهلودهی سکوی حفاری در مجتمع بندری پارس عسلویه

پهلودهی مدیر اداره بنادر و دریانوردی عسلویه گفت: با همت راهنمایان مجرب و یدک کش‌های سازمان بنادر و دریانوردی، یکی از بزرگترین سکوهای حفاری در مجتمع بندری پارس در عسلویه پهلودهی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، عمران مرادپور طیبی مدیر اداره بنادر و دریانوردی عسلویه، گفت: با همت راهنمایان مجرب و یدک‌کش‌های سازمان بنادر و دریانوردی، یکی از بزرگترین سکوهای حفاری در مجتمع بندری پارس در عسلویه پهلودهی شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی عسلویه ادامه داد: سکوی پهلو داده شده یکی از بزرگترین سکوهای حفاری با طول ۱۰۲، عرض۸۰  و ۸.۵ متر آب‌خور است.

 وی بیان کرد: این سکوی حفاری با کمک و همت تیم دریایی بنادر و دریانوردی عسلویه پهلو داده شد که به واسطه ارتفاع زیاد در نوع خود یکی از عملیات‌های مهم و حساس به شمار می‌رود.

مرادپور طیبی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی و بویژه تیم‌های اداره کل استان با برخورداری از ظرفیت های مناسب و تیم متخصص دریایی آماده نقش آفرینی در کمک به پروژه های دریایی و بندری شرکت ملی نفت ایران است‌.

به گفته وی، این سکوی تازه خریداری شده پس از حدود یک ماه استقرار در مجتمع بندری پارس در میدان گازی پارس برای پروژه‌های حفاری و اکتشافات این منطقه بکارگیری خواهد شد.

گفتنی است ابتدای مهرماه نیز عملیات هدایت دکل حفاری در کانال دسترسی بندر بوشهر انجام شد.

ارتفاع این دکل ۱۱۲، طول ۷۹ و عرض آن ۵۴ متر بود که عملیات هدایت آن با چهار فروند شناور یدک کش و ۲ قایق طناب گیر انجام شد.