شناسهٔ خبر: 147856 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پیگیری مطالبات مردم؛ از مهم‌ترین وظایف شوراهای امر به معروف دستگاه‌ها

ببینید| همایش ملی دبیران شورا های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی را مهم ارزیابی کرد و ایجاد فضای مناسب برای پیگیری مطالبات مردم را از مهم‌ترین وظایف آن‌ها برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ حجت‌الاسلام دکتر طاهری آکردی در همایش ملی دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی، قانون‌گرایی، تعامل با دستگاه‌ها، پیگیری مطالبات مردم و بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را از اصول اساسی ستاد برشمرد.

وی در ادامه سخنان خود وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی را مهم ارزیابی کرد و احصا، پیگیری و عملیاتی کردن مصادیق معروف و منکر را نخستین وظیفه آن‌ها دانست و بیان داشت: آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور محترم نیز در دیدار با مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر این موضوع تأکید ویژه‌ای داشتند.

این مقام مسئول، معرفی راهکارهای دستگاه‌ها در پیگیری مطالبات مردم را از دیگر وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: رضایت از دستگاه‌ها سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

وی افزود: فعال کردن ظرفیت‌های امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها از دیگر وظایف شوراها است. امر به معروف باید در حکمرانی ورود کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان این‌که به دنبال تدوین طرح ایجاد کارگروه‌های تخصصی در دستگاه‌های اجرایی هستیم، بیان داشت: در این کارگروه‌ها اعضای دستگاه‌ها نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود درباره فریضتین را بیان خواهند کرد.

دکتر طاهری آکردی همچنین از بازنگری ساختارهای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی خبر داد.