شناسهٔ خبر: 147893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترین علل تصادفات، ضعف در فرهنگ رانندگی و وسیله نقلیه است

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: بنا بر تحلیل‌ها، مهم‌ترین علل تصادفات، ضعف در فرهنگ رانندگی یعنی خطای انسانی و بعد وسیله نقلیه، راه، پلیس و شرایط محیطی شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی در روز نخست شروع به کار دومین نشست هم اندیشی کمیسیون ایمنی راههای کشور در استان گفت: موتورسواران و عابرین پیاده نیز دو گروه پرآسیب و متوفیان ناشی از تصادفات در استان هستند. 

به گفته وی، بنا بر تحلیل ها، علل تصادفات، ضعف در فرهنگ رانندگی یعنی سهم خطای انسانی بیشترین سهم و بعد وسیله نقلیه، راه، پلیس و شرایط محیطی شناخته شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، آموزش و فرهنگ‌سازی و مشارکت مستقیم و غیر مستقیم مردم و دستگاه‌ها را نیاز جدی برای پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی بیان کرد و گفت: هوشیارسازی و اقدامات موثر مردم و دستگاه‌ها در کاهش تلفات و افزایش ایمنی جاده‌ها بسیار موثر است. 

دومین نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان دبیرخانه‌های کمیسیون ایمنی راههای استان‌ها با هدف آسیب‌شناسی و واکاوی روند افزایشی تصادفات کشور به میزبانی استان گلستان طی چهارشنبه و پنجشنبه در هتل کانیار علی آباد کتول درحال برگزاری است. 

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل دفتی ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های تهران، قم، سمنان، مازندران، یزد، خراسان شمالی و جنوبی و گلستان در این نشست حضور دارند.