شناسهٔ خبر: 147908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی و رفع ۳۱ نقطه پر تصادف از ابتدای سال ۱۴۰۱

ایمن سازی و رفع 31 نقطه پر تصادف استان خراسان رضوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان رضوی از ایمن سازی و رفع ۳۱ نقطه پر تصادف از ابتدای سال ۱۴۰۱ در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، علیرضا خجسته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان رضوی در خصوص اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان گفت: یکی از مصوبات سفر هیئت دولت در سال گذشته به استان، رفع ۴۸ نقطه پرتصادف و دارای تصادف نیمه تمام طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بوده که از این تعداد تاکنون ۳۱ نقطه به طور کامل ایمن‌سازی و مابقی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد تحت عنوان پروژه‌های نیمه تمام در حال انجام است. 

وی افزود بر اساس آخرین بروزرسانی نقاط پرتصادف مبتنی بر تصادفات سه‌ساله سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰  در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ۳۰ نقطه پر تصادف در استان خراسان رضوی شناسایی شده که می‌بایست ۱۲ نقطه از این  نقاط تا پایان سال  ۱۴۰۲ ایمن‌سازی شوند. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان رضوی ادامه داد: کار برای ایمن‌سازی این ۱۲ نقطه آغاز شده و در حال حاضر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

خجسته درخصوص میزان اعتبار لازم برای اجرای عملیات بهسازی و ایمن‌سازی نقاط حادثه خیر جاده‌های استان بیان کرد: به طور متوسط برای ایمن‌سازی هر نقطه اعتباری در حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان مورد نیاز است و بنابراین برای رفع ۳۰ نقطه اعلامی حداقل ۲۴۰ میلیارد تومان نیاز است.