شناسهٔ خبر: 147916 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک/تکمیل راه‌های اصلی در کریدور جاده‌ای ساحلی جنوب کشور، سال ۱۴۰۳

آزادراه شیراز-اصفهان نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک، تکمیل راه‌های اصلی در کریدور جاده‌ای ساحلی جنوب کشور، سال ۱۴۰۳، رفع ۸۷۰ نقطه حادثه‌خیز در کل کشور، بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک

در گفت‌وگوی تلفنی وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل قطر، ضمن تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور به‌ویژه در حوزه حمل و نقل، بر اهمیت کریدور شمال_جنوب و برگزاری نشست بین المللی وزرای حمل و نقل کریدور شمال_جنوب در آینده نزدیک،‌ در تهران تأکید شد.

رفع ۸۷۰ نقطه حادثه‌خیز در کل کشور

وزیر راه و شهرسازی با اعلام تأمین ۱۵۲ هکتار زمین در شهرستان داراب، از بهره‌برداری از ۲۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در مسیر فسا به داراب خبر داد و با اشاره به شناسایی ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز در استان فارس، بر رفع و ایمن سازی مسیرهای مواصلاتی تأکید کرد.

افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس را افتتاح کرد.

اصلاح ۴۰۰ نقطه پر حادثه کشور امسال

وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۸۷۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی رفع مشکل ۴۰۰ نقطه را داریم.

صدور خدمات فنی و مهندسی حوزه راهسازی به خارج از کشور

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین در استان فارس برای نهضت ملی مسکن به میزان ۲ هزار و ۵۴۸ هکتار خبر داد و اعلام کرد: افزون بر پنج هزار و ۱۰۰ هکتار نیز در آستانه نهایی شدن قرار دارد.

تکمیل راه‌های اصلی در کریدور جاده‌ای ساحلی جنوب کشور، سال ۱۴۰۳

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تکمیل یکهزار و ٢۵٠ کیلومتر از کریدور ساحلی جنوب خبر داد و گفت: باقیمانده مسیر نیز در همکاری با دبیرخانه توسعه مکران، وزارت نفت، مناطق  آزاد چابهار و اروند و سازمان برنامه و بودجه و همچنین تامین اعتبار از سوی دولت در سال‌های آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

تدوین ۱۰۵ عنوان استاندارد ملی در زمینه‌های قیر و آسفالت، سیمان و بتن، مکانیک خاک و سنگ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ضمن گرامیداشت هفته استاندارد از تدوین ۱۰۵ عنوان استاندارد ملی توسط شرکت در زمینه‌های قیر و آسفالت، سیمان و بتن، مکانیک خاک و سنگ، خبر داد.

مناسب‌سازی فرآیندها تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهد

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی گفت: با مناسب‌سازی فرآیند علل تصادفات جاده‌ای و مسوولیت‌پذیری همه دستگاه‌ها می‌توانیم تصادفات و تلفات ناشی از آن‌ها را کاهش دهیم.

اصلاح تمام نقاط پرحادثه راه‌های کشور تا پایان دولت سیزدهم

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اصلاح و رفع تمامی نقاط پرحادثه کشور تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

بررسی مسائل و مشکلات رانندگان کامیون در تردد به روسیه

آخرین وضعیت همکاری‌های زیرساختی و حمل و نقلی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در جلسه ویدئو کنفرانسی میان معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بررسی مسائل و مشکلات رانندگان کامیون در تردد به روسیه از قبیل لزوم ارائه تسهیلات برای دریافت ویزای فوری رانندگان، لزوم افزایش سقف پوشش تعهدات کارنه تیر در روسیه، لزوم رفع محدودیت وزن کامیون از دیگر موضوعاتی بود که افندی‌زاده پیرامون آن با همتای روس خود به تبادل نظر پرداخت.

توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافربری با مشارکت و پیگیری انجمن‌های صنفی

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست هم اندیشی با روسای کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌ها ، موسسات و رانندگان بخش حمل و نقل مسافربری و اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور بر توسعه، نوسازی و بهسازی ناوگان با مشارکت و پیگیری این انجمن‌ها تأکید کرد.

تصویب اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ و رشد بودجه سال ۱۴۰۳ شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی گفت: با بررسی عملکرد توسعه‌ای و فناورانه و عملکرد شش ماه نخست شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ و افزایش بودجه سال ۱۴۰۳ این شرکت تصویب شد.