شناسهٔ خبر: 147929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

برنامه‌های کاهش تصادفات با شناخت صحیح مشکلات موثرند

گلستان مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: راهکار رسیدن به تاثیر بیشتر اقدامات و برنامه ریزی‌هایی که برای کاهش تصادفات جاده‌ای صورت می‌گیرد، شناخت صحیح مشکلات است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، فرهاد مهریاری در روز نخست شروع به کار دومین نشست هم اندیشی کمیسیون ایمنی راههای کشور در استان گلستان، موثرترین راهکارها در این زمینه را استفاده از خود تصادفات دانست و گفت: نباید دنبال مقصر باشیم بلکه با اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات استان‌ها و کشورهای موفق دنیا باید اهمیت این موضوع را به نهادهای بالادستی نشان داد تا جزو دغدغه‌ها و برنامه ریزی‌های کلان قرار گیرد. 

وی ادامه داد: نیازمند نهاد راهبر بوده چون تصادف پدیده‌ای چند علتی است و نهاد راهبر است که دستگاه‌ها را پای کار می‌آورد. 

مهریاری با اشاره به افزایش آمار تلفات درون شهری کشور در سال جاری گفت: تصادفات درون شهری تاثیر بسزایی در تصادفات برون شهری دارند که این نقش را باید باور کنیم. 

در دومین نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان دبیرخانه‌های کمیسیون ایمنی راههای استان‌ها که با هدف آسیب‌شناسی و واکاوی روند افزایشی تصادفات کشور به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است، مدیرکل دفتی ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های تهران، قم، سمنان، مازندران، یزد، خراسان شمالی و جنوبی و گلستان نیز حضور دارند.