شناسهٔ خبر: 147932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیسیون ایمنی راههای گلستان:

برنامه پیشگیری از تصادفات جاده‌ای استان گلستان تدوین شده است

گلستان دبیر کمیسیون ایمنی راههای گلستان گفت: برنامه مداخله‌ای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای استان با مشارکت استانداری، کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک برای تمام دستگاههای اجرایی تنظیم و تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی در روز نخست شروع به کار دومین نشست هم اندیشی کمیسیون ایمنی راههای کشور در استان گفت: در این برنامه وظایف تمام دستگاه‌ها برای اجرای مطلوب برنامه‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی و اقدامات موثر و زودبازده پیشگیری و کاهش حوادث جاده‌ای مشخص شده است. 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی طبق این برنامه مکلف هستند که اقدامات موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای را با مشارکت دهیاری‌ها و بخشداری ها، اجرا و هر دو هفته یکبار به کمیسیون و استاندار گزارش دهند. 

مصدقی با بیان تشکیل مرتب کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک استان با حضور استاندار در سال جاری، گفت: تاکنون ۸۱ مصوبه اجرایی برای این موضوع به تصویب رسیده است. 

وی اظهار کرد: تمام تلاش براین است که با هماهنگی و برنامه ریزی‌های مدون در جهت کاهش حوادث ترافیکی در استان همسو و هم جهت شویم. 

در دومین نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان دبیرخانه‌های کمیسیون ایمنی راههای استان‌ها که با هدف آسیب‌شناسی و واکاوی روند افزایشی تصادفات کشور به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است، رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل دفتی ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های تهران، قم، سمنان، مازندران، یزد، خراسان شمالی و جنوبی حضور دارند.