شناسهٔ خبر: 147935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مشاوروزیر راه وشهرسازی درامور ایثارگران ومدیرکل شورای مشاورین وزرا صورت گرفت:

برگزاری کنگره شهدا و ایثارگران اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام وادارات تابعه

کنگره شهدای راه و شهرسازی استان ایلام.JPG کنگره شهدا و ایثارگران اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام وادارات تابعه با حضور مشاوروزیرراه وشهرسازی درامور ایثارگران ومدیرکل شورای مشاورین وزرا برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، درکنگره شهدا و ایثارگران اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام وادارات تابعه فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، رضا رحیمی نصب مدیرکل شورای مشاورین وزرا،حمید مردانیان مشاوروزیر راه وشهرسازی در امور ایثارگران و سردار شاه کرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی و خانواده های معظم شهدای راه و شهرسازی و ایثارگران دستگاههای مذکور حضور داشتند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام درابتدای جلسه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب وهشت سال دفاع مقدس و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مسلمان فلسطین، هدف از برگزاری کنگره شهدا و ایثارگران اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام وادارات تابعه را زنده نگه داشتن یاد و آرمانهای شهدا دانست و افزود: اقتدار امروز ما حاصل رشادتهای دیروز شهدا و ایثارگران است.

وی رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: دنیای غرب در حال جابه جا کردن جایگاه مظلوم و ظالم در ذهن جهانیان است که با آگاه سازی و آگهی بخشی باید مانع رسیدن ظالمین به هدف شویم.

رضا رحیمی نسب، دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران در این کنگره گفت: برگزاری کنگره شهدا تجلیل از فضیلتهای پاک انسانی است و هدف برگزار کنندگان این گرامی داشتها این است که شهید همواره درس جاودانگی به ما می دهد و درس مقابل ظلم قرار گرفتن و این درس تا ظلم و ظالم هست ادامه دارد.

وی  در ادامه خاطر نشان کرد: ایلام دژ تسخیر ناپذیر ایران اسلامیست.ایلام گذرگاه عارفان ،مجاهدان و زاهدان است‌. ایلام طریق سید الشهداشت.ایلامی که در دوران دفاع مقدس با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق پرچم دار و دژمستحکم و امن ایران اسلامی بود. مردم توانمند استان ایلام  در دوران دفاع مقدس از تمامیت این آب و خاک دفاع کردند.هر چند توجه آنچنانی به این استان نشد. نه در دوران سازندگی هاشمی رفسنجانی خیری به استان ایلام رسید و نه در اصلاحات خاتمی چیزی نصیب این استان شد . از دوران عدالت احمدی نژاد و دوران تدبیر و امید نیز برای این استان توسعه ای حاصل نشد. بنابراین کار آیت الله رئیسی برای این استان و کلیه استان های محرومی که بدلیل ناعدالتی‌ها و عدم توجه ، ضربه خورده اند کاری بسیار سنگین است‌.

وی خاطر نشان کرد: اما دولت سیزدهم برای استان های محروم وبه ویژه برای استان ایلام برنامه دارد.

حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی و امور ایثارگران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و محکوم کردن جنایت اخیر رژیم صهیونیستی بر علیه مردم غزه توسط جهان اسلام گفت: این جنایت به‌هیچ‌عنوان توجیه‌پذیر نیست واز طرف جهان اسلام به طور قاطع محکوم خواهد شد.

 وی افزود: ضروری است با تبیین افکار عمومی رژیم صهیونیست را با عنوان چهره منفور به جهانیان نشان داد.

 مشاور وزیر راه و شهرسازی و امور ایثارگران ادامه داد: آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف انتخابات به جهانیان ثابت شده‌است و دولت منتخب سیزدهم پای کار آمده‌است تا مشکلات و موانع را در حوزه‌های مختلف رفع کنند. 

 مردانیان خاطر نشان کرد: حضور مسئولان کشوری در بین مردم در راستای حل مشکلات می‌تواند امیدآفرینی جامعه را به‌دنبال داشته باشد.

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نیز در این آیین با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و محکوم کردن جنایت اخیر رژیم صهیونیست و تقدیر از مدیرکل و مسئولین راه و شهرسازی استان ایلام به خاطر برگزاری این کنگره گفت: همزمان بودن برگزاری این کنگره با وجود برنامه ریزی از هفته های قبل در روز جاری، روزی که به خاطر جنایات رژیم اشغالگر قدس عزای عمومی اعلام شده اغراق نیست اگر بگوییم حکمتی دارد و حکمت آن این است که آرمان شهدای ما که مبارزه با استکبار جهانی است هنوز زنده و پا برجا است و در روز گرامیداشت یاد این عزیزان به محکومیت رژیم اشغالگر فلسطین می پردازیم.  

 وی افزود: امروزه یکی از بزرگترین نسل کشی ها در غزه توسط رژیم کودک کش غزه در جریان است و جامعه بشری باید بر علیه آن عمل شنیع به پا خیزند.

سردار شاکرمی: ظلم این روزهای اسرائیل غاصب بر کسی پوشیده نیست و نمی تواند بعدا این اقدام را منکر شود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ادامه داد: اما این رژیم بداند گنبد آهنین پوشالی شده و به زودی فروخواهد ریخت.

سردار شاکرمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سپاه امیرالمونین استان ایلام در راستای حمایت از خانواده های شهدا و ایثارگران تعداد ۱٠٠٠ مورد سرکشی از این عزیزان را انجام داده و از نزدیک در جریان مشکلات آنان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام با تقدیم ۳ هزار شهید به نظام مقدس اسلامی دین خود را به کشور ادا کرده است، تصریح کرد: مردم این استان در روزهای سخت زمان جنگ تحمیلی با حمایت روحانیون مبارز چون آیت الله حیدری ایلامی ساماندهی شدند و اجازه دسترسی دشمن به خاک ایران اسلامی را نداند.

در پایان این مراسم از خانواده های شهیدان راه و شهرسازی استان و دستگاههای تابعه، جانبازان و ایثارگران دستگاههای مذکور و خانواده شهید مدافع حرم استان تجلیل شد.