شناسهٔ خبر: 147973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی۱۵۶ مشاور املاک غیرمجاز در استان قم/ ۶۴ دفتر املاک به دلیل تخلفات متعدد پلمپ شدند

محمد حسینی صالحی رییس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی اداره کل راه وشهرسازی استان قم گفت: از زمان آغاز به کار گشت مشترک تیم بازرسی از مشاوران املاک استان قم تا کنون ۶۴ دفتر بنگاه و املاک به دلیل تخلفات متعدد و مکرر پلمپ شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سید محمد حسینی صالحی اظهار کرد: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و با هدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک آغاز به کار کرده است.

وی افزود: در استان قم نیز این تیم مشترک متشکل از نماینده‌های اداره تعزیرات، سازمان صمت، اتاق اصناف، پلیس اماکن و اداره کل راه و شهرسازی اقدام به بازرسی از دفاتر املاک را در دستور کار خود قرار داده‌اند که تاکنون ۹۶۰ بازرسی انجام شده است.

حسینی صالحی توضیح داد: از این تعداد ۸۰۴ دفتر دارای مجوز کسب و کار مربوط به شغل بنگاه داری املاک بوده‌اند و ۱۵۶ مشاور املاک غیرمجاز شناخته شده اند.

به گفته رییس اداره بازرسی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عمده تخلفات مشاورین املاک قم، عدم صدور کد رهگیری، عدم صدور فاکتور، فقدان پروانه کسب و کار، گران فروشی و عدم نصب نرخنامه بوده است.

حسینی اظهار کرد: تعداد بیش از ۱۵۰ مشاور املاک در مجموع بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان، توسط سازمان صمت و اداره کل تعزیرات مشمول جریمه شده اند.

وی با بیان این که ۹۲ واحد از تیم گشت مشترک بازرسی، اخطار دریافت کرده‌اند گفت: ۶۴ دفتر و مشاور املاک به دلیل تخلفات مشهود و متعدد پلمپ شدند.

وی با اشاره به وجود ۲۱۵۸ دفتر املاک در استان قم توضیح داد: حدود دو هزار مشاور املاک استان قم به سامانه ملی املاک و اسکان کشور متصل هستند.

حسینی صالحی اظهار کرد: شهرک پردیسان قم بیشترین تعداد بنگاه ها و مشاورین املاک در سطح شهر قم را داراست.

وی در پایان بیان کرد: از زمان شروع به کار گشت مشترک تیم بازرسی و بررسی و پیگیری آن، ۳۰۰ واحد مشاور املاک در استان اقدام به اخذ کسب پروانه و یا تمدید آن کرده اند.

گفتنی است گشت مشترک تیم بازرسی از بنگاه‌های استان از تمامی دفاتر املاک سطح استان بازدید خواهند کرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برابر با قانون اقدامات لازم انجام خواهد شد.